728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا بازداشت و سرکوب کارگران فولاد اهواز را محکوم کرد

تظاهرات کارگران فولاد اهواز
تظاهرات کارگران فولاد اهواز

رابرت پلدینو معاون سخنگوی وزارت‌خارجه بازداشت و سرکوب کارگران فولاد اهواز را محکوم کرد و گفت:‌ رژیم ایران کارگران فولاد اهواز را که صرفاً خواستار دستمزدشان هستند، دستگیرکرد.

 

وی گفت: متأسفأنه رژیم ایران همواره اینچنین با مردم ایران بدرفتاری کرده است. آمریکا از خواسته‌های به حق کارگران حمایت می‌کند. مردم ایران شایسته آن هستند که در آرامش و با عزت زندگی کنند.

 

کارگران دلیر فولاد اهواز، روز دوشنبه ۲۶آذر ماه، سی و هشتمین روز اعتصاب و تظاهرات حق‌طلبانه خود را با شعارهایی علیه یورش شبانه مأموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم و دستگیری گسترده کارگران معترض شروع کردند.

در اولین ساعتهای بامداد روز دوشنبه ۲۶آذر ماه، مأموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم جنایتکار و ضد کارگری آخوندی به‌جای پاسخ دادن به خواسته‌های به‌حق کارگران گروه ملی فولاد اهواز، اقدام به یورش وحشیانه به خانه‌های شماری از کارگران فولاد کرده و دست‌کم ۳۱تن از آنان را دستگیر و به محل نامعلومی منتقل کردند.

به‌رغم این اقدامات سرکوبگرانه و به‌رغم بسیج نیروها و مأموران سرکوبگر ضدشورش، از صبح روز دوشنبه ۲۶آذر کارگران فولاد اهواز به اعتصاب و تظاهرات خود در خیابانهای اهواز ادامه دادند.

کارگران شعار می‌دادند:

کارگر زندانی حمایتت می‌کنیم.

دزدها بیرونند، کارگران زندانند.

برادرم زندانه منم کف خیابون.

کارگر زندانی آزاد باید گردد.

در ابتدای خیابان نادری مزدوران سپاه پاسداران به صف تظاهرات کارگران حمله کردند که یکی از کارگران فولاد مصدوم شد.

کارگران فولاد اعلام کردند چنان‌چه همکاران‌شان آزاد نشوند، روز سه‌شنبه ۲۷آذر نیز به تجمع و تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

کارگران فولاد اهواز در ارتباط با دستگیری همکارانشان اطلاعیه‌یی صادر کردند که در بخشی از آن آمده است:

گناه این کارگران تنها فریاد عدالتخواهی بود، فریاد هل من ناصر ینصرنی بود، فریاد هیهات من الذله بر سر مافیا بود

دلهره و ترس انداختن در دل دلیرمردان کارگری که برای احیای شرکت خود و به‌دست آوردن یک لقمه حلال کفن پوشیدند و دست خالی هیچ ناصری بجز خدای خود ندارند، خوابی تعبیر ناشدنی ست. لذا هشدار می‌دهیم هر چه زودتر و بی‌درنگ همکاران کارگرمان را آزاد کرده و به دستگیری مظلومان و عدالتخواهان پایان دهید.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌یی درباره «سی و هشتمین روز تظاهرات کارگران فولاد با حمایت مردم اهواز و به‌رغم دهها دستگیری و تدابیر سرکوبگرانه»، با درود به کارگران شجاع و مقاوم فولاد اهواز، دستگیریهای وحشیانه و جمعی یکشنبه شب و روز دوشنبه را نشان درماندگی فاشیسم دینی در برابر اعتصاب‌ها و اعتراضهای کارگران دانست و عموم کارگران و جوانان و دانشجویان را به‌ویژه در اهواز و خوزستان، به حمایت از کارگران اعتصابی فولاد اهواز و پیوستن به آنها فرا‌خواند و خواستار شد مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق کارگران و اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری در کشورهای مختلف از اعتصاب کارگرانی که برای احقاق حقوق اولیه خود دست به اعتراض زده‌اند، حمایت نموده و برای آزادی فوری دستگیر شدگان اقدام کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06bbac91-7db6-4356-9016-7dfe895209ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات