728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: اعتراضات در خوزستان را از نزدیک دنبال و از حق مردم ایران حمایت می‌کنیم

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس روز چهارشنبه ۳۰تیر اعلام کرد آمریکا تحولات جاری در خوزستان را از نزدیک دنبال و از حق مردم ایران در برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با بیان این‌که واشنگتن در جریان گزارشها در مورد تیراندازی نیروهای انتظامی به معترضان نیز قرار دارد، گفت: «ما از حقوق مردم ایران برای تجمع مسالمت‌آمیز و بیان خواسته خود، مانند هر مردم دیگری، حمایت می‌کنیم».

ند پرایس تأکید کرد که «ایرانیان، مانند مردمان دیگر (کشورها)، باید بتوانند بدون ترس و وحشت از درگیری یا بازداشت خودسرانه توسط نیروهای انتظامی، از این حق خود استفاده کنند».

 

روز چهارشنبه ۳۰تیر، در هفتمین شب اعتراضات سراسری به بی‌آبی در خوزستان، جوانان شورشگر در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، ایذه، سوسنگرد، بهبهان، ماهشهر، دارخوین، دزفول، شوشتر، شوش، حمیدیه،‌ رامهرمز، ویس، کوت‌عبدالله و ... به خیابانها ریختند و با شعار مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور و مردم سرنگونی نظام را می‌خواهند ارکان نظام ولایت فقیه را به لرزه درآوردند. رژیمی که از حل ساده‌ترین مسائل مردم مانند آب و برق عاجز است و در قبال هر اعتراضی دست به سرکوب عریان می‌زند.

نیروی سرکوبگر انتظامی و یگانهای ویژه با پرتاب گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و آتش گشودن به روی مردم تلاش کردند تظاهر کنندگان را متفرق کنند اما جوانان با شعار «نترسید نترسید ما همه باهم هستیم» و با پرتاب سنگ مقابله کردند.

قطعی اینترنت

به گزارش کانال تلگرامی خبر ویژه رژیم روز چهارشنبه ۳۰تیر، نظام آخوندی اقدام به قطع اینترنت در شهر اهواز در پی خیزش‌ها روزهای اخیر کرده است.

به گزارش این خبرگزاری حکومتی از ساعتی قبل اینترنت در بخش‌هایی از استان خوزستان دچار اختلال و یا قطعی کامل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45d02a28-8fe5-441d-a735-6baa7c9a7f95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات