728 x 90

وزارت‌خارجه آلمان سفیر رژیم آخوندی را بخاطر اعدام محسن شکاری فراخواند

وزارت خارجه آلمان در برلین
وزارت خارجه آلمان در برلین

خبرگزاری فرانسه از احضار سفیر رژیم آخوندی در برلین به وزارت امور خارجه آلمان خبر داده است.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، فراخواندن سفیر رژیم، برای اعتراض به اعدام محسن شکاری صورت گرفته است.

وزارت‌خارجه آلمان جزییات دیدار سفیر رژیم آخوندی با مقام‌های این وزارتخانه را اعلام نکرده است.

پیش از این نیز سفیر رژیم در چند نوبت در اعتراض به سرکوب معترضان به وزارت‌خارجه آلمان فراخوانده شده بود.

پیش‌تر، آنالینا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در توئیتی با «غیرانسانی خواندن» رفتار حکومت آخوندی تأکید کرد که تهدید به اعدام، فریاد آزادیخواهی مردم ایران را «خفه نخواهد کرد».

به‌نوشته او «غیرانسانی بودن» رفتار رژیم ایران «حد و مرزی نمی‌شناسد».

 

روز گذشته دولتهای استرالیا، هلند، انگلستان، نروژ، اتریش و آلمان اعدام محسن شکاری را توسط رژیم سرکوبگر ایران محکوم کردند.

پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا: ما از اعدام یک معترض توسط رژیم ایران به‌شدت نگرانیم اعدامها باید فوراً متوقف شود. ما با متحدان خود برای حسابرسی از رژیم ایران کار می‌کنیم.

وپکه هوکسترا ـ وزیر خارجه هلند: اخبار هولناک صبح امروز از ایران مبنی بر اولین اعدام یک معترض در پی اعتراضات مهسا امینی را به‌شدت محکوم می‌کنیم. هلند قاطعانه با مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است و از ایران می‌خواهد که فوراً همه اعدامها را متوقف کند.

وزارت‌خارجه آلمان: اعدام محسن شکاری نشانگر مرحله جدیدی از خشونت دولتی است

عمیقاً متأسفیم. رژیم ایران هفته‌ها است که معترضان مسالمت‌آمیز را سرکوب کرده است - اعدام امروز محسن شکاری نشانگر مرحله جدیدی از خشونت دولتی است.

وزارت‌خارجه اتریش: ما اعدام امروز محسن شکاری را که آن را نامتناسب و غیرانسانی می‌دانیم به‌شدت محکوم می‌کنیم. اتریش مخالفت صریح خود را با مجازات اعدام تکرار می‌کند و ما از دولت ایران می‌خواهیم که تمامی اعدام‌های بیشتر مربوط به اعتراضات جاری را متوقف کند.

وزیر خارجه انگلستان جیمز کلورلی: جهان در حالی که از خبر غم‌انگیز اولین اعدام یک معترض در ایران به خشم آمده نمی‌تواند چشم خود را بر خشونت نفرت‌انگیز رژیم ایران علیه مردم خود ببندد. بریتانیا در هر شرایطی با مجازات اعدام مخالف است.

وزارت‌خارجه نروژ: نروژ اعدام یک زندانی توسط رژیم ایران را ک در تظاهرات ادامه‌دار دستگیر شده بود محکوم می‌کند. ما می‌خواهیم فوراً اعدام ها، و سرکوب آزادیهای بنیادین در ایران متوقف شود. ما بکارگیری مجازات مرگ در هر شرایطی که به‌وقوع بپیوندد را محکوم می‌کنیم.

وزارت‌خارجه سوئیس: سوئیس قویاً اعدام امروز در ایران در رابطه با تظاهرات را محکوم می‌کند. سوئیس مجازات مرگ را در هر شرایطی مردود می‌شمارد و متعهد به لغو جهانی آن است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از اعدام محسن شکاری ابراز انزجار کرده است.

بلینکن هم‌چنین در پیام خود که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، از رژیم ایران خواست به «سرکوب وحشیانه» معترضان پایان دهد.

بلینکن در توئیتر نوشت: «ما از اعدام محسن شکاری منزجر شده‌ایم. پیام ما به رهبری ایران روشن است: به این سرکوب وحشیانه پایان دهید. ما به پاسخگو کردن رژیم ایران ادامه خواهیم داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a89be857-1eee-4a53-b012-9879099af58c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات