728 x 90

ورشکستگی رژیم و بحران اقتصادی و بن بست مذاکرات اتمی در گفتگوی آخوند جلاد ابراهیم رئیسی با تلویزیون حکومتی

آخوند جلاد رئیسی - عکس از آرشیو
آخوند جلاد رئیسی - عکس از آرشیو

مصاحبه رئیسی با تلویزیون حکومتی بار دیگر به نمایشی از ورشکستگی رژیم و بحران و بن‌بست حکومت آخوندی در مذاکرات اتمی همراه با بلوفهای احمقانه تبدیل شد.

آخوند جلاد به‌نحو مضحکی تلاش کرد تبهکاری اقتصادی رژیم و اوضاع وخیم معیشت مردم را بر سر باند رقیب و آخوند شیاد سرشکن کند.

سفرهای نمایشی و مضحکه طرح‌های میلیونی رئیسی در زمینه مسکن‌سازی نیز از سوژه‌های این مصاحبه بود و حرفهای رئیسی بیش‌از‌پیش باعث تمسخر ناظران شد.

مجری: پروژه‌های مسکن ۴ میلیونی کی شروع می‌شود؟

رئیسی:...البته این هم وعده‌یی بود که من در انتخابات عرض کردم. هم در قانون تسریع شده که باید این کار را کرد و هم نیاز کشور است. ببینید، برخی، من گاهی می‌بینم که در رسانه‌ها مطرح می‌کنند یا تردید... . این‌که برخی تصور کنند که دولت قرار است که خودش زمین بگیرد و خودش هم بسازد، یک میلیون تحویل بدهد، این‌طور نیست! یعنی دولت کار هدایت و نظارت را و حمایت را انجام می‌دهد. باید همهٔ دست‌اندرکاران در میدان وارد بشوند که ما بتوانیم این اقتصاد پیش‌ران را یعنی ساختن مسکن که بسیاری از کسب و کارها، فعال می‌شود با ساختن مسکن‌ها. شما شاهد خواهید بود، ما تجربه داریم. در ساخت مسکن و همه هم می‌دانند که وقتی که مسکن فعال بشود، طبیعتاً خیلی از کسب و کارها، هم خیلی از کارخانجات هم فعال می‌شوند. و در واقع هم می‌تواند ایجاد اشتغال بکند و هم افزایش تولید را ما داشته باشیم و هم نیاز مردم حل بشود. پس پاسخ جنابعالی این است که ما مسأله ساخت یک میلیون مسکن را در هر سال یا دقیقتر بگویم، مجموعاً ۴میلیون. .

مجری: مجموعاً ۴میلیون در ۴سال

رئیسی: مجموعاً ۴سال، چون ۴میلیون، جزو برنامه‌هایی است که دولت دنبال می‌کند، مقدمات کار آماده شده و با همت مردم و همهٔ مسئولانی که در این رابطه فعال شدند، انشاالله این اتفاق خواهد افتاد.

مجری: ... یک ابهامی واقعاً هست در مورد سفرهای استانی و این‌که چقدر اینها آثار واقعی در پیشبرد برنامه‌های استانها و همین‌طور بهبود وضعیت استانها و پروژه‌هایش دارد؟

رئیسی: این‌که در ذهن برخی باشه که ما میریم مثلا استان مثلا در میاریم کلنگ می‌زنیم، این‌طور نیست. بسیاری از طرح‌های نیمه‌کاره هست در استانها، بسیاری از این طرح‌هایی که بحثش میشه نیمه‌کاره است.

ابراهیم رئیسی:... ما نسبت به مذاکرات نتیجه محور حتماً جدی هستیم! قبلاً هم من از طریق وزارت‌خارجه و بخشهای مختلف گفته شده که باید نتیجه داشته باشد برای جمهوری اسلامی در طرف مقابل هم آمادگی برای لغو تحریم‌ها می‌تواند نشان برای جدیت او باشد نشان جدیت طرف مقابل لغو تحریم‌ها خواهد بود که این تحریم‌های ظالمانه رفع بشه ما ابتدا عرض کردیم که دولت مستقر بشود کار دنبال خواهد شد الآن هم دولت مستقر شده بحمدالله و کار دارد از طریق وزارت امور خارجه دنبال می‌شود.

مجری: چشم‌اندازش را چطور می‌بینید آقای دکتر.

رئیسی: ببینید ما آنچه گفتیم نسبت به آن پایبند هستیم هم پایبندیم.

مجری: یعنی جدی هستید.

رئیسی: جدی و پایبند هستیم و طرف مقابل باید جدی باشد در همین مذاکراتی هم که چند روز پیش در تهران انجام شد با اتحادیه اروپا نماینده اتحادیه اروپا در نشست آنها هم گفته شد که جمهوری اسلامی در این قضیه جدی است ما بایستی جدیت طرف مقابل را هم ببینیم.

مجری: در حد یک دقیقه، اوضاع خوب است؟؟؟ به‌خصوص خزانه و اینها، بالاخره توی مواقعی، نگرانی‌های خیلی جدی بود در مورد ذخایر خیلی چیزها، در مورد خزانه، الآن می‌توانید به مردم بگوئید که نگران نباشند؟

رئیسی: من آن چیزی که می‌خواهم عرض بکنم، دولت در شرایط خوبی تحویل ما نشد. من برخی از دولتها که آمدند اعلام کردند که خزانه چه وضعیتی دارد، گفتن خزانه خالی و اینهاست، من اگر بخواهم بگویم وضع خزانه چه بود؟ بعد عرض شود که خدمتتان، ممکن است که برخی بگویند که شما هم دنبال این هستید که با گله‌گذاری آغاز بکنید. لذا من نشان دادم گفتم برای این‌که بدانید، چه وضعی و شرایطی تحویلمان شد، فقط نگاه کنید هم به سفره‌ها، هم به ارزش پول ملی، هم نگاه کنید به میزان بدهکاری دولت، هم نگاه کنید به میزان کسری بودجه، بعد ببینید که چه وضعیتی تحویل ما شده. همهٔ شاخصها هم معلوم است که دولت در چه شرایط و وضعیتی است. خصوصاً در ۵ -۶ماه آخر دولت تعهدات بسیاری دولت قبل ایجاد کرد که این تعهدات مزید شد بر آنچه که در واقع از کسریها و مشکلاتی که وجود دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/574cc571-9557-4f5a-902c-ebb066139836"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات