728 x 90

وحشت سران و مهره‌های رژیم از افشای تصاویر هک شده از دوربینهای شکنجه‌گاه اوین

تصاویر هک شده از دوربینهای شکنجه‌گاه اوین
تصاویر هک شده از دوربینهای شکنجه‌گاه اوین

چهار روز پس از انتشار تصاویر برخی دوربینهای هک شده در زندان اوین در شبکه‌های اجتماعی که تنها گوشه‌یی از رفتار دردناک و ضدانسانی مأموران خامنه‌ای را با زندانیان بی‌دفاع را نشان می‌دهد و به‌دنبال اذعان و قبول مسئولیت و عذرخواهی رئیس جنایتکار سازمان زندانهای رژیم، جانوری به نام حاج محمدی برای دربردن خامنه‌ای خلیفهٔ ارتجاع و سرجلاد رئیسی رئیس‌جمهور رژیم و سردژخیم اژه‌ای رئیس قوه قضاییه آخوندها، دیگر مهره‌ها و کارگزاران خامنه‌ای با ابراز وحشت به صحنه آمدند. برخی از هک شدن امنیتی‌ترین زندان نظام ابراز وحشت کرده‌اند و عده‌یی هم برملا شدن این تصاویر را کار دشمنان نظام دانسته و به دادگاه دژخیم قتل‌عام در سوئد حمید نوری مربوط دانسته‌اند.

وجه مشترک مطالب روزنامه‌های حکومتی سراسیمگی مقامات حکومتی از فاش شدن شکنجه و تلاش برای به‌اصطلاح رفع و رجوع آن است.

 

رضایی: با عوامل اتفاقات زندان اوین برخورد شود.

قالیباف: کمیسیون اصل نود پیگیر موضوع شده است. (ایلنا  چهارشنبه ۳ شهریور)

یک نماینده مجلس خواستار برخورد با عوامل اتفاقات رخ داده در زندان اوین شد.

دادستانی کل به ماجرای تصاویر زندان اوین رسیدگی می‌کند. (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم  چهارشنبه ۳ شهریور)

رئیس مجلس رژیم در پاسخ به تذکر شفاهی یکی از نمایندگان مجلس گفت: دادستانی کل به ماجرای تصاویر منتشر شده از زندان اوین رسیدگی می‌کند.

 

قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ موضوع زندان اوین را پیگیری کند. (عصر ایران چهارشنبه ۳ شهریور)

کمیسیون اصل ۹۰ با هماهنگی دادستانی کل این موضوع مربوط به زندان اوین را پیگیری کنند، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

 

معاون اول قوه قضاییه موضوع انتشار تصاویر زندان اوین در حال بررسی است. (خبرگزاری دانشجو  چهارشنبه ۳ شهریور)

 

کمیسیون اصل ۹۰ موضوع اوین را بررسی کند. (خبرگزاری مهر چهارشنبه ۳ شهریور)

رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل ۹۰ مأموریت داد با هماهنگی دادستان کل ماجرای فیلم منتشر شده از فیلم اوین را بررسی کند. 

 

نامه محمود صادقی به اژه‌ای در پی انتشار تصاویر دوربینهای مداربسته زندان اوین. ( عصر ایران  ۳ شهریور)

دستور فوری جنابعالی نسبت به رسیدگی به این موضوع و نیز تصریح رئیس سازمان زندانها به پذیرش مسئولیت رفتارهای غیرقابل قبول زندانبانان و اعلام تعهد به تلاش بر عدم تکرار چنین وقایع تلخ...

 

میرمحمد صادقی، حقوقدان: موضع‌گیری سازمان زندانها پس از انتشار تصاویری از زندان اوین را باید به فال نیک گرفت. (میزان - چهارشنبه ۳ شهریور)

عذرخواهی پس از انتشار تصاویری زندان اوین نشانگر این است که دامن نظام از این مسأله مبراست، یک حقوقدان با بیان این جمله گفت: باید امیدوار بود که مسأله عذرخواهی و اصلاح عملکرد ها در کشور. .

 

شوک لو رفتن تصاویر جنجالی از زندان اوین طوفان به‌پا کرد. (حادثه ۲۴ چهارشنبه ۳ شهریور)

با انتشار تصاویر دوربینهای مداربسته بازداشتگاه اوین، کشور در شوک عجیبی فرو رفته است. 

 

نامه محمود صادقی به اژه‌ای درباره فیلم زندان اوین

طی چهار دهه گذشته موضوع وضعیت زندانها هرازگاهی مطرح شده و اقدامات مقطعی، از قبیل تعیین هیأتی ویژه برای بررسی موردی آن یا صدور بخشنامه برای رعایت حقوق زندانیان و نظایر آن صورت گرفته است. (فرارو  چهارشنبه ۳شهریور)

 

اسماعیلی رئیس وقت سازمان زندانها منکر ضرب و شتم در بند ۳۵۰ اوین بود «در موضوع اخیر فیلمهای لو رفته زندان اوین عذرخواهی کافی نیست. عاملان این فاجعه که نشان می‌دهد ضرب و شتم زندانیان یک کار معمول بوده است باید پاسخگو باشند.» (تیک تاک نیوز چهارشنبه ۳ شهریور)

 

واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به انتشار فیلمهای زندان اوین

باید افکار عمومی بداند در زندانها چه می‌گذرد و این همه خشونت برای چیست؟ و در اسرع وقت مسئولان اوین و زندانبانهای خاطی مورد پیگرد قرار گیرند تا نظام بیشتر از این در تیررس اهداف مخالفان قرار نگیرد.

 

زندان اوین از درون

انتشار تصاویر دوربینهای مداربسته زندان اوین طی دو، سه روز گذشته با واکنش گسترده افکار عمومی و به‌خصوص کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده  ( روز نو  چهارشنبه ۳ شهریور)

 

دستور اژه‌ای به دادستان کل: بدون فوت وقت بدرفتاری با زندانیان اوین را بررسی کنید.

رئیس قوه قضاییه به دادستان کل دستور داد بدون فوت وقت به ماجرای انتشار فیلم بدرفتاری با زندانیان اوین رسیدگی کند. (افق نیوز  چهارشنبه ۳شهریور)

 

آصفری خواستار برخورد با مأموران خاطی در زندان اوین شد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره انتشار تصاویر زندان اوین می‌گوید زندان مجرم پروری نیست و باید با مأموران خاطی برخورد جدی صورت بگیرد.  (دیدار نیوز  چهارشنبه ۳ شهریور)

 

پشت‌پرده ماجرای تصاویر زندان اوین چیست؟

‏برخی از تصاویر زندان ‎اوین نه قابل دفاع است و نه قابل گذشت. شایسته است ریاست محترم قوه تیمی مجرب را مأمور رسیدگی و نتایج اعلام عمومی‌شود. (افق نیوز  چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰)

 

نفوذ به دوربینهای مداربسته زندان اوین

پیمان حاج محمود عطار، وکیل دادگستری گفت: برابر مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون حفظ حقوق شهروندی مصوب ۱۳۸۳ و مواد ۱ تا ۷ آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ لازم است متخلفان در اسرع وقت شناسایی شوند. (فرارو  چهارشنبه ۳ شهریور)

 

واکنش تأمل برانگیز مجری تلویزیون به فیلمهای زندان اوین

دلاوری، مجری تلویزیون به فیلمهای منتشر شده از زندان اوین واکنش نشان داد و گفت: با وجود بازدیدهای سرزده معلوم شد در مراکزی که مردم دسترسی ندارند چه اتفاقات دردناکی می‌افتد. ( فرارو  سه‌شنبه ۲ شهریور)

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19a37a53-3be0-4507-b6d4-6bde36b11382"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات