728 x 90

وحشت سایت وزارت اطلاعات از فراخوان مجاهدین برای چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری
چهارشنبه سوری

سایت وزارت اطلاعات آخوندی (تحت عنوان هابیلیان) روز ۲۴ اسفند۱۴۰۰ کابوس وحشت رژیم ولایت فقیه از برگزاری چهارشنبه‌سوری و فراخوان ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور را به نمایش گذاشت و تحت عنوان «چهارشنبه سوری؛ محملی برای سوء‌استفاده مجاهدین از سنت‌ها» نوشت:

یکی از عناوین پر تکرار یا به عبارت بهتر فصلی موجود در سایت مجاهدین در این روزها، موضوع چهارشنبه‌سوری و ادامه فراخوانهای آنها در این باره در راستای آشوب گرایی و تحریک عمومی به آشوب و خرابکاری است. در واقع استفاده ابرازی از ماهیتِ مراسم و آیینهای فولکلوریک از این قبیل در مسیر پیاده سازی سیاست‌های راهبردی و برنامه‌های تاکتیکی توسط مجاهدین اگر چه تکراری و شناخته شده است اما با این حال از زوایایی قابل تأمل و تعمق است. از این رو تحلیل این رفتارها و تأکیدات تبلیغاتی تشکیلات مجاهدین پیرامون آنچه با نام چهارشنبه‌سوری در حال نشر و باز نشر شعاری است می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد... ... .

آنها تلاش دارند تا از چهارشنبه‌سوری به‌عنوان یک فرصت در زمینه فراهم سازی بسترهای اغتشاش سود ببرند.

 

سایت اطلاعات آخوندی می‌افزاید: از نظر مجاهدین مناسباتی چون چهارشنبه‌سوری می‌تواند فرصتی طلایی محسوب گردد؛ چرا که این رویدادهای تاریخی از منظر آنها قابلیت بالقوه‌ای را برای عملیاتی سازی برنامه‌های آنها داراست. به‌طوری‌که به‌زعم آنها عدم وجود مقررات بوروکراتیک در این باره به سبب تاریخی بودن این‌گونه رویدادها، می‌تواند هم آزادی عمل آنها و هم گروه‌هایی که مخاطب آنها (کانون‌های شورشی) هستند را با سهولت بیشتری همراه سازد.

در فراخوانهای (آنها) چهارشنبه‌سوری فرصتی برای گسترش قیام! (شما بخوانید شورش و اغتشاش) است در فراخوانهای این دوره به آتش کشیدن نمادهای ارزشی را نیز جار کشیده و فریاد می‌کشند.

در فراخوانهای ستاد اجتماعی مجاهدین تلاش برای تغییر و ایجاد چرخش در ماهیت مراسم های فولکلور و آیینهای تاریخی موجود در سنت ایرانیان که با تأکید بر سیاست اغوا سازی عمومی در حال پیاده سازی است چهارشنبه‌سوری را بستری مناسب و آماده برای تشکیل کانون‌های شورشی (اصطلاحی است که این روزها از سوی مجاهدین برای تجمعات دو تا چندین نفره به کار می‌رود) تلقی می‌کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54dd4a8d-09fc-48eb-98e7-3bc8dec5ae95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات