728 x 90

وحشت رژیم از محاکمه دیپلمات تروریست رژیم اسدالله اسدی در بلژیک

محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک
محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک

روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۲ابان۹۹: «اعلام خبر برگزاری دادگاه قریب‌الوقوع دیپلمات کشورمان از سوی مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه در شرایطی رخ می‌دهد که در سایه بی‌عملی دستگاه دیپلماسی دولت، اشخاص و نهادهای حقوقی کشورمان در تکاپوی استیفای حقوق دیپلمات کشورمان هستند که ۲سال است در بازداشت به سر می‌برد... . .

انفعال ۲ساله دیپلماسی کشورمان در نهایت موجب شد دستگاه قضایی بلژیک سرانجام با اعلام پایان یافتن مراحل تحقیقات، دادگاه رسیدگی به اتهامات اسدی و ۳ فرد دیگر را آغاز کند.

مجموع این شرایط در کنار انفعال تمام‌عیار دستگاه سیاست خارجی سرانجام باعث شکل‌گیری بدعتی جدید و محاکمه یکی از دیپلمات‌های کشورمان در بلژیک شده است. ۲سال از اقدام دولت آلمان در دستگیری اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت در اتریش می‌گذرد اما هم‌چنان این امر برای افکار عمومی محل سؤال است.

عدم دفاع تمام‌عیار وزارت امور خارجه از اسدالله اسدی پس از ۲سال و در شرایطی که تا مدت زیادی هم این وزارتخانه تعیین وکیل برای پیگیری حقوقی بازداشت غیرقانونی دیپلمات کشورمان را به تأخیر انداخت، نشان از یک انفعال رسمی در مواجهه با این نقض حقوق دارد به‌طوری که شاید تنها اقدام وزارت امور خارجه در این زمینه را بتوان توئیت ۲سال قبل وزیر امور خارجه در این باره دانست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/304639da-31e6-48e2-b4ed-ab724406b657"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات