728 x 90

واکنشهای هیستریک حکومت آخوندی در قبال هشدار فرانسه درباره تحریم رژیم ایران

بهرام قاسمی
بهرام قاسمی

حکومت ‌آخوندی برای سومین روز پیاپی نسبت به تهدید فرانسه به اعمال تحریمهای موشکی علیه این رژیم در صورت شکست گفتگوها، واکنش تندی نشان داد.

روز دوشنبه قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی گفت:

تلویزیون رژیم – ۸بهمن ۹۷:

آقای لودریان یک اظهارنظری داشتند روزهای گذشته در مورد مسائل موشکی ایران. پاسخ لازم را ما بلافاصله اعلام کردیم. موضع ما روشن هست در مورد مسائل موشکی به‌عنوان بخشی از سیاست‌های دفاعی و داخلی ما که قابل مذاکره نیست و یک سیاست بازدارنده است در جهت صیانیت از امنیت و ثبات و تمامیت ارضی کشور.

 

روز یکشنبه ۷بهمن۹۷ نیز فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم برنامه موشکی و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی رژیم را مسایل امنیتی و عمق استراتژیک حکومت آخوندی توصیف کرد و با رد هر گونه گفتگو در این رابطه گفت:

در ایران مجوزی به مسئولان وزارت امور خارجه برای مذاکره در حوزه موشکی صادر نشده. لذا در عمل وزیر خارجه فرانسه، چیز، موضوع کذبی رو مطرح کردند. چون اصلاً ایران بنایی ندارد در مورد حوزه‌های قدرت خودش مذاکره کنه... صحبتهای وزیر خارجه فرانسه کذب است.

 

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز جمعه ۵بهمن گفت: اگر پیشرفتی در گفتگوها بر سر برنامه موشک بالستیک رژیم ایران وجود نداشته باشد، فرانسه تحریمهای بیشتری را علیه این رژیم اعمال خواهد کرد.

 

 

لازم به یادآوری است روز دوشنبه ۸بهمن۹۷ همزمان با تشکیل جلسه اتحادیه اروپا برای تصمیم‌گیری در مورد ساز و کار ویژه برای نقل و انتقال پول، جواد ظریف که به جلسه مجلس آخوندی به‌خاطر شکست برجام و پیامدهای آن احضار شده بود، با حملات شماری از نمایندگان باند رقیب روبه‌رو شد:

ادیانی ـمجلس رژیم ـ ۸بهمن ۹۷:

جناب آقای ظریف، شما مکلف به پاسخ به این سؤال هستید آیا این تضمینهای کافی گرفته شد؟ کجاست؟ سندش کجاست؟ قرار بود به بنده بنمایانید سند مربوطه تضمین و اخذ تضامین کافی برابر فرمان حضرت آقا اگر این کار را نکردید استمرار کار برجام در نظام اعتقادی و در نظام سیاسی و در چارچوب تفکر اهل بیت مشروعیت ندارد

 

ظریف ـمجلس رژیم ـ ۸بهمن ۹۷:

 ببینید دوستان عزیز ایراد گرفتن به دستآوردهای جمهوری اسلامی کار راحتی است اما نگاه کردن به شرایط واقعی و این‌که وزارت‌خارجه مجری تصمیمات نظام هست این نیاز کشور است اگر نیاز باشد ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جلسه را غیرعلنی بکنند تا من بتوانم بحثهایی را مطرح کنم ببینید بنده وظیفه دارم که در برابر خارجیها از منافع ملی کشور دفاع بکنم و لذا نمی‌توانم همه نکاتی را که لازم هست مطرح بکنم ما غیرعلنی بکنیم جواب بدهم

 

دهقانی ـ مجلس رژیم ـ ۸بهمن ۹۷:

خلاصه سؤال: علت عدم اجرای کامل شرایط مطروحه ۹گانه از سوی مقام معظم رهبری و شرایط مندرج در مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص برجام چیست؟

 

جواد ظریف که تحت فشار قرار گرفته بود، متقابلاًً پای خامنه‌ای را وسط کشید و گفت: خیال می‌کنید برای من مشکلی است که از برجام خارج بشوم تصمیم با من نیست تصمیم با (نظام) است (نظام) باید این تصمیم را بگیرد.

ظریف ـ مجلس رژیم ـ ۸بهمن ۹۷:

تشکر می‌کنم از سؤال مهمی که مطرح کردند، همان‌طور که دوستان اطلاع دارند در نامه مقام معظم رهبری هیأتی تشکیل شد به اسم هیأت نظارت که این هیأت مسئول رسیدگی به اجرای مفاد نامه است؟ وزارت امور خارجه گزارشهای خودش را به هیأت به‌صورت مرتب ارائه می‌کند هیأت بر اساس مصالح کشور تصمیم می‌گیرد که چگونه عمل بشود.

 

ادیانی ـمجلس رژیم ـ ۸بهمن ۹۷:

قرار بود قطار برجام از ریل شرایط نه گانه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و شرایط نه گانه مصوب مجلس محترم صورت پذیرد اگر صورت مسأله به همین سادگی که حضرت آقای ظریف گفتند پس خیلی گل و بلبل هست مملکت الحمدلله رب العالمین. ایران تعهداتش را نقد انجام داده و با قبول تعهدات نسیه متعهد به اجرای برجام شد مصوبات مجلس و رهنمودهای حضرت آقا برای محکم کاری این داستان بوده شما در کجای تاریخ ایران حتی ترکمنچای که ما نقد همه چی را تحویل بدهیم از باب اعتماد کامل و نسیه همه چی را از باب اعتماد کامل بپذیریم

آیا دولت و وزارت امور خارجه به شرط اولی که در نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور ابلاغ شد اجرا کرد؟

 

علی لاریجانی: شما مطلب خودتان را بفرمایید غیرعلنی هم راه دارد در آیین‌نامه باید پیشنهاد بدهند رأی‌گیری کنیم و بعد غیرعلنی بشود، شما بفرمائید مطلب تون را.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83918b24-32f8-488a-99de-a898a17d4096"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات