728 x 90

واکنشهای مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نسبت به تهاجم هوایی آمریکا، فرانسه و انگلستان به دیکتاتور سوریه

واکنشهای رژیم نسبت به تهاجم هوایی آمریکا، فرانسه و انگلستان
واکنشهای رژیم نسبت به تهاجم هوایی آمریکا، فرانسه و انگلستان

واکنشهای مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نسبت به تهاجم هوایی آمریکا، فرانسه و انگلستان به دیکتاتور سوریه، حاکی از هراس فزاینده و تشدید بحران درونی رژیم است.  

ایرنا خبرگزای رسمی رژیم، به‌نقل از مجلسی یک دیپلومات سابق رژیم می‌نویسد: هدف اصلی حمله سه‌کشور به سوریه دادن پیغام به تهران بود... مسکو به هیچ‌وجه حاضر نیست در زمین سوریه خود را به مخاطره بیندازد و حاضر نیست وضعیت خود را برای بقای اسد در سوریه به مخاطره بیندازد (منبع: ایرنا 26/5/97)
یک دپیلومات دیگر رژیم به نام قربان اوغلی نیز گفت: دو طرف با بمباران نمادین، مشروط به آن‌که پایگاهها و سربازان روسیه مورد هدف قرار نگیرند، به توافق می‌رسند.. روسیه برخلاف تهدیدهای قبلی، به صدور بیانیه‌یی از سوی سفیرش در آمریکا بسنده می‌کند... بحران سوریه وارد مرحله جدیدی شده که هر گونه غفلت یا اشتباه محاسبه‌ای از سوی نقش‌آفرینان می‌تواند پیامدهای جبران نشدنی در پی داشته باشد. (منبع: شرق 27/5/97)

یک حقوقدان حکومتی با نگرانی از موقعیت ضربه‌پذیر حکومت آخوندی بر اساس حقوق بین‌المللی، نوشت: واقعیت عینی در خصوص موضوع سوریه این است که خواست کشورهای ایران و روسیه در بسیاری موارد با آن‌چه جامعه جهانی در طرح و برنامه دارد یا تعارض یا مغایرت دارد... 
انکار حضور نظامی جمهوری اسلامی در حالی (است) که (کشته‌های) مدافع حرم عملاً هر ادعایی جز حضور نظامی مستقیم در سوریه را مردود می‌کند... مشی و رویه‌ای که زمینه‌های حقوقی مقابله با (نظام) را بر اساس معیارهای حقوقی و جهانشمول حقوق بشری تمهید و فراهم می‌کند. (منبع: اعتماد 27/5/97)
از سوی دیگر، کیهان خامنه‌ای با تأکید بر ادامه برنامه موشکی رژیم نوشت: این‌که، کسانی که می‌گویند «دنیای فردا، دنیای گفتمانها است نه موشکها» تا نتیجه بگیرند باید مذاکرات موشکی را هم کلید زد، یا خوش‌خیال و خام‌اندیشند یا به خیانت در میدان دشمن بازی می‌کنند، چرا که امروز، دنیای موشک است و دنیای گفتمان با کشورهایی با مختصات آمریکا، انگلیس و فرانسه تمام شده است.... دنیای فردا دنیای موشکهاست نه گفتمانها. (منبع: کیهان 27/5/97)
کیهان خامنه‌ای همچنین نوشت: حمله موشکی... مشت خط نفوذ را باز و برجام موشکی را هوا کرد.
آنها باید تئوریهای باطل خود را دور بریزند. باید موشک داشت، فراوان هم باید داشت، توسعه هم باید داد و به رخ دشمن کشید، این، کم‌هزینه‌ترین روش بازدارندگی است. (منبع: کیهان 27/5/97)
مهدی محمدی، عضو سابق  تیم مذاکره‌کننده سابق اتمی رژیم نیز نوشت: بی‌معنا شدن گزینه‌های مذاکراتی و آشکار شدن اراده واقعی غرب از درخواستها برای مذاکرات موشکی و منطقه‌یی یکی از دلالتهای راهبردی حمله اخیر است 
(منبع: وطن امروز 27/5/97)

در مقابل، خبرگزاری رسمی رژیم که در کنترل دولت روحانی است، می‌نویسد: ما در داخل کشور باید بسیار هوشیار باشیم، جریانهای سیاسی کشور باید دقت کنند تا از سخنان تحریک کننده اجتناب کرده و بهانه دست بهانه جویان غربی ندهند. شاخه و شانه کشیدن در موضوعات مختلف در برهه کنونی چندان اقدام سنجیده‌ای نیست. (منبع: ایرنا 26/5/97)
قربانی عضو مجلس نیز گفت:
امروز منطقه خاورمیانه آبستن حوادث کم نظیر و کم سابقه‌ایست باید کشورهای منطقه هوشیاری بیشتری داشته باشند... حمله موشکی مدعیان حقوق‌بشر آمريکا فرانسه انگلیس به یک کشور مستقل خود گویای اجرای قانون جنگل در کشور است...
با کمال تأسف امروز می‌بینیم که آمريکا هیاهوی خروج از برجام را در سر دارد.
(منبع: رادیو فرهنگ 26/1/97)
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83e3472b-2e42-4435-9dc3-5475fd56015f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات