728 x 90

واکنش هیستریک رژیم ایران به بیانیه پایانی گروه هفت

رهبران گروه هفت در آلمان
رهبران گروه هفت در آلمان

کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی سه‌شنبه ۷تیر، از موضع ضعف و استیصال، به بیانیه گروه هفت علیه جاه‌طلبیهای هسته‌یی و موشکی نظام واکنش نشان داد.
وی با بیان این‌که این بیانیه «بی‌پایه، یکجانبه و ناعادلانه» است، مختصات ضعیف نظام را در تعادل کنونی به نمایش گذاشت و اظهار داشت: «این بیانیه عامدانه نقض فاحش توافق هسته‌یی و قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است».(سایت وزارت خارجه رژیم ۷تیر)

در بخشی از بیانیه گروه هفت آمده است: «ما از رژیم ایران می‌خواهیم که تمام فعالیت‌ها و تکثیر موشکهای بالستیک مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و سایر قطعنامه‌های شورای امنیت را متوقف کند».
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال۱۳۹۴ در تأیید توافق هسته‌یی شش قدرت جهانی با رژیم ایران در رابطه با برجام صادر شد که در این قطعنامه از رژیم ایران خواسته است که به توسعه موشکهای بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی داشته باشند توقف بدهد.
 

رهبران هفت کشور صنعتی جهان در پایان اجلاس سه روزه خود در آلمان در بیانیه مشترکی ضمن تأکید بر تعهد خود مبنی بر ممانعت از دستیابی رژیم آخوندی به سلاح اتمی فعالیت‌های موشکی این رژیم را محکوم کردند. در این بیانیه که روز سه‌شنبه منتشر شده آمده است:

ما بار دیگر بر تعهد بسیار روشن خود تأکید می‌کنیم که رژیم ایران هرگز نباید سلاح اتمی تولید کند. بسیار متأسفیم که به‌رغم تلاشهای شدید دیپلماتیک برای بازگشت به توافق برجام، رژیم ایران هنوز از این فرصت برای انعقاد توافق استفاده نکرده است.

بیانیه تأکید می‌کند راه‌حل دیپلماتیک بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌یی ایران است.

ما کشورهای جی۷ متعهد می‌شویم که با یکدیگر و همراه با سایر شرکای بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات ناشی از تشدید با تنشهای هسته‌یی رژیم ایران برای امنیت جهانی است مقابله کنیم.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است: ما از رژیم ایران می‌خواهیم اساساً با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند و برای انجام تعهدات قانونی خود از طریق ارائه اطلاعات فنی معتبری که آژانس برای شفاف‌سازی و حل و فصل مسائل باقیمانده به آن نیاز دارد، فوراً عمل کند.

بیانیه مشترک کشورهای جی۷ در ادامه می‌افزاید: ما شدیداً ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه را محکوم می‌کنیم و از این رژیم می‌خواهیم تمام فعالیت‌های مربوط به موشکهای بالستیک را که مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ منع تکثیر شورای امنیت ملل‌متحد و سایر قطعنامه‌های این شوراست متوقف کند. تهدیدات رژیم ایران برای امنیت دریایی، هر چه بیشتر به ثبات منطقه آسیب می‌رساند.

در این بیانیه ضمن اشاره به نقض حقوق‌بشر و اعدامهای خودسرانه توسط رژیم آخوندی آمده است: ما نگرانی مشترک خود را در مورد ادامه نقض حقوق‌بشر در ایران، از جمله دستگیری و بازداشتهای خودسرانه تکرار می‌کنیم و افزایش اعدامها توسط این رژیم را محکوم می‌کنیم. ما از رژیم ایران می‌خواهیم به دستگیری و بازداشت خودسرانه اتباع خارجی و دو تابعیتی به‌عنوان اهرمی برای مقاصد سیاسی، خاتمه دهد. ما هم‌چنین به حمایت خود از تلاشهای بین‌المللی برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر سرنگون کردن غیرقانونی پرواز۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین ادامه می‌دهیم.

(سایت شورای اروپا ۷تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db6516d6-96a8-4539-9e16-fa27c7509b46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات