728 x 90

واکنش هانا نیومن، سیاستمدار آلمان به ادعای «عفو معترضان» : نباید بگذاریم رژیم ایران قسر در برود

هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا
هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا

هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا، در واکنش به اعلام «عفو» مشروط معترضان از سوی قوه قضاییه و موافقت ولی فقیه ارتجاع خامنه‌ای با این شروط تأکید کرد اگر چه  برای تمام زندانیانی که آزاد می‌شود خوشحالم، اما «نباید بگذاریم رژیم ایران با پروپاگاندای خود در مورد عفو قِسِر در برود».

او روز دوشنبه ۱۷بهمن در یک رشته‌توئیت نوشت: فرمان «عفو» اساساً شامل حال کسی می‌شود که جرمی مرتکب شده باشد و این در حالی است که اکثر افراد مد نظر حکومت ایران صرفاً به‌خاطر «اعتراض کردن» در زندان به سر می‌برند.

خانم نیومن هم‌چنین هشدار داد که در رابطه با اعلام «عفو» زندانیان در ایران باید «محتاطانه» برخورد کرد و افزود: «حتی این خطر وجود دارد که رژیم از این طریق (عفو)، اعدام‌های بیشتری را به اجرا بگذارد».

او یادآور شد که معترضان پیش از دریافت «عفو» باید «تقاضای بخشش» کنند که «هم‌ردیف با اعتراف اجباری» محسوب می‌شود.

این نماینده آلمانی تصریح کرده: این فرمان عفو معترضانی را شامل می‌شود که از سوی حکومت متهم هستند توسط «قدرتهای خارجی به انحراف کشیده شده‌اند، در حالی‌که در واقع، آنها به‌خاطر خشم عمیق‌شان از رژیم به خیابان‌ها رفتند».

هانا نیومن افزوده که جمهوری اسلامی از این طریق درصدد است تا «جنبش» جاری در ایران را تضعیف کند.

در ادامه این رشته‌توئیت هم‌چنین آمده است که بنا بر شروط اعلام شده از سوی قوه قضاییه، زندانی‌های دوتابعیتی و آن‌هایی که «ناعادلانه» در صف اعدام قرار دارند مشمول عفو نخواهند شد.

به‌نوشته این سیاستمدار آلمانی، «از این قبیل اعلانها از سوی رژیم (جمهوری اسلامی) در گذشته هم بسیار شنیده‌ایم، در حالی‌که به نتایج ناچیزی ختم شدند و تاکنون هم مشخص نیست که چه تعداد از معترضان زندانی آزاد خواهند شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29fc3e5d-a6c2-4c37-8dd3-7f4fba954a81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات