728 x 90

واکنش مستأصلانه و وقیحانه کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نسبت به محکومیت‌های بین‌المللی جنایات رژیم در جریان سرکوب قیام

کنعانی سخنگوی وزارت خارجه رژیم
کنعانی سخنگوی وزارت خارجه رژیم

واکنش مستأصلانه و وقیحانه سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم

نسبت به محکومیت‌های بین‌المللی جنایات رژیم در جریان سرکوب قیام

موضوع لیست‌گذاری سپاه پاسداران

و آخرین وضعیت دژخیم حمید نوری

نشست خبری کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم ۱۹دی ۱۴۰۱:

خبرنگار: اخیراً در بعضی از پارلمانهای اروپایی و حتی پارلمان اروپا تعدادی از نمایندگان این پارلمانها در حمایت از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر موضوعی را به نام کفالت سیاسی مطرح کردند اگر چه گفته می‌شود این موضوع فاقد هر گونه جایگاه حقوقی هست اما موضع وزارت امور خارجه در این زمینه چیست؟

کنعانی: ما متأسفانه شاهد استفاده نامطلوب استفاده اسراف گونه مقامات اروپایی از همه مبانی و اصول مورد احترام در روابط بین‌المللی هستیم...

از افکار عمومی دنیا می‌پرسیم اگر مدعیان حقوق‌بشر واقعاً به‌دنبال حمایت از ارزشهای انسانی هستند اگر واقعاً به‌دنبال حمایت از ارزشهای جهان‌شمول بشری هستند که مدعی آن هستند اگر واقعاً به‌دنبال حمایت از زندانیان سیاسی هستند سؤال می‌کنیم چرا از توان خودشان در به کارگیری کفالت سیاسی چیزی که خودشان مدعی هستند در حمایت از زندانیان مظلوم فلسطینی استفاده نمی‌کنند.

خبرنگار خبرگزاری آنا: اخیراً اعلام شده که دادگاه تجدید نظر آقای نوری در واقع در سوئد برگزار خواهد شد حالا این‌طور که وکیل ایشان هم اظهار داشتند مقامات سوئد همکاری لازم را جهت ارائه استنادات و ادله در این خصوص را با طرف ایرانی و وکیل آقای نوری ندارند.

کنعانی: موضوع جناب آقای نوری حقیقت امر جزو موضوع مورد پیگیری جدی جمهوری اسلامی ایران هست و ما در سطوح مختلف و روشهای مختلف این را داریم پیگیری می‌کنیم به‌طور جدی و جزء مطالبات ما از دولت سوئد هست متأسفانه خوب هم‌چنان اتفاق خوبی در این رابطه نیفتاده اما طبیعتاً انتظار داریم از مقامات دولت سوئد که به مسئولیت‌های قانونی خودش در این ارتباط عمل بکند و پاسخگوی انتظار جمهوری اسلامی ایران در این رابطه باشد... حتماً پیگیریها در این رابطه ادامه پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: رسانه‌های اروپایی اخیراً اعلام کردند موضوع اضافه شدن سپاه پاسداران به فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار است ۲۹دی انجام بشود.

کنعانی: من در این ارتباط اظهارات غیررسمی از این دست نه اظهارنظر مایلم بکنم نه در این رابطه قضاوت زود هنگام می‌کنم.

(خبرگزاری ایران پرس رژیم -۱۹دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5b793af-47bd-4c66-959f-e82db7d0d143"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات