728 x 90

واکنش مأیوسانه جهانگیری به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری

معاون اول آخوند روحانی روز شنبه ۳۱خردادماه با دلسردی نسبت به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه رژیم ایران واکنش نشان داد و در یک فرار به‌جلو گفت که که ارزشی برای آن قائل نیست و این قطعنامه‌ها تاثیر جدی بر شرایط ایران نخواهد داشت.
اسحاق جهانگیری افزود: این جلسات و قطعنامه‌هایی که در ادامه آن صادر می‌شود، نقش تعیین‌کننده‌ای ندارند و کشور ما که سخت‌ترین فشارهای ناشی از تحریم‌ها را در ابعاد مختلف انرژی، تجارت، حمل‌ و نقل و بانکی تحمل کرده ارزشی برای آن قائل نیست و این قطعنامه‌ها تاثیر جدی بر شرایط کشور نخواهد داشت.
وی که رژیم را در گرداب بحرانها می‌بیند با دلخوری از اقدامات صورت گرفته، گفت: کشور‌های غربی اصرار عجیبی دارند که فضای روانی را علیه ملت و کشور ایران ناامن نشان دهند، آنها می‌خواهند بار روانی تحریم‌ها را هم‌چنان زنده نگه داشته تا به نوعی مردم، سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان کشور را نگران کنند.

گفتنی است که هفته گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌نویس قطعنامه محکومیت علیه برنامه هسته‌یی رژیم ایران را تصویب و در دستور کار قرار داد.
این قطعنامه که به تصویب شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده رسماً از رژیم ایران می‌خواهد جهت بازرسی از دو سایتی که مظنون‌اند در گذشته در آنها فعالیت‌های هسته‌یی غیرمجازی انجام شده به بازرسان بین‌المللی اجازه ورود دهد.
از سوی دیگر وزرای امور خارجه آلمان، انگلستان و فرانسه از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه رژیم ایران نیز حمایت کرده و در بیانیه خود اعلام کردند: «برداشته شدن تحریم‌های سازمان ملل در زمینه تسلیحات کلاسیک که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ وضع شده، از اول اکتبر آینده می‌تواند پیامدهای جدی در زمینه امنیت و ثبات منطقه‌یی داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8029fdce-25b9-4e62-8d07-82f88c03b953"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات