728 x 90

واکنش شخصیت‌های برجسته آمریکا، به جریان تبادل زندانیان در ازای آزاد شدن دارایی‌های مسدود‌شده رژیم ایران

شماری از شخصیت‌های برجسته آمریکایی
شماری از شخصیت‌های برجسته آمریکایی

شماری از شخصیت‌های برجسته، به جریان تبادل زندانیان آمریکایی در ازای آزاد شدن دارایی‌های مسدود‌شده رژیم واکنش نشان دادند.

مایک پنس معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در حالی که من از آزادی گروگانهای آمریکایی استقبال می‌کنم، مردم آمریکا باید این را بدانند رئیس‌جمهور آمریکا بایدن بزرگترین باج دادن در تاریخ آمریکا را به آخوندها در تهران، انجام داده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا در پیامی اعلام کرد: آزاد کردن ۶میلیارد دلار به قصابان در تهران فقط برای این‌که گروگانهای آمریکایی بتوانند به نوع دیگری از زندان بروند معامله وحشتناکی است. رژیم ایران نباید از گروگان گرفتن آمریکاییها سود ببرد.

ژنرال جک کین معاون پیشین ستاد نیروهای زمینی ارتش آمریکا اظهار داشت: رژیم ایران یک تجارت پرسود اخاذی از گروگان را پیش می‌برد. این رژیم از این پول برای سرکوب مردم خود و گسترش جنگ نیابتی در منطقه استفاده خواهند کرد.

نیوت گینگریچ، رئیس سابق کنگره آمریکا نوشت: موافقت بایدن با پرداخت ۶میلیارد دلار به ایران از طریق کره جنوبی و عراق برای آزادی ۵ گروگان آمریکایی یک اقدام جنون‌آمیز است. اولاً ۶میلیارد دلار به دیکتاتوری ایران می‌دهد تا برای تسلیحات هسته‌ای، موشک و تروریسم هزینه کند. دوم، این سیگنال را به تروریست‌ها و دیکتاتوریها ارسال می‌کند که ربودن آمریکاییها می‌تواند بسیار سودآور باشد.

سناتور تام کاتن عضو سنای آمریکا گفت: اگر گروگانها پس از پرداخت ۶میلیارد دلار باج به‌رژیم ایران از سوی رئیس‌جمهور بایدن آزاد شوند، این مماشات فقط باعث می‌شود که آخوندها گروگانهای بیشتری بگیرند و از این پولها برای حمایت مالی از تروریسم استفاده کنند

سناتور جیم‌ریش و کلودیا تنی نمایندة کنگرة آمریکا آزادی زندانیان آمریکایی‌ـ‌ایرانی در مقابل آزاد شدن ۶میلیارد دلار از پولهای بلوکه‌شده را  باج‌دادن به‌رژیم ایران دانستند و آن محکوم کردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a261ef3d-559f-41c5-8809-4e3de784bed6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات