728 x 90

واکنش سایت حکومتی نورنیوز به خبر آژانس: تصاویر دوربینهای نظارتی به این نهاد تحویل نمی‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به‌دنبال گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر این‌که رژیم آخوندی شروع به راه‌اندازی یک کارگاه جدید در نطنز کرده، سایت نورنیوز وابسته به شورای عالی امنیت رژیم روز پنجشنبه ۲۵فروردین اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی جدید در سازمان انرژی اتمی، دستگاههای ویژه تولید روتور و بیلوز از مجموعه صنعتی کرج به مجتمع احمدی‌روشن در نطنز منتقل شده است.

با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید از روز گذشته و پس از خارج شدن ماشین‌آلات از مهر و موم آژانس، فرآیند تولید قطعات سانتریفوژ در سایت نظنز آغاز شد.

فعالیت‌های نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بر اساس روال جاری، تصاویر دوربینهای نظارتی به این نهاد تحویل نمی‌شود.

 

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۲۵فروردین خبر داد که رژیم ایران کارگاه جدید ساخت قطعات سانتریفوژ را در نطنز افتتاح کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در گزارشی محرمانه به اعضای شورای حکام آژانس اعلام کرد رژیم ایران شروع به راه‌اندازی یک کارگاه جدید در نطنز کرده که قطعات سانتریفوژهای غنی‌سازی اورانیوم را با ماشین‌هایی که اخیراً از تأسیسات کرج به آنجا منتقل شده، می‌سازد.
آژانس در این گزارش محرمانه بدون توضیح این‌که آن مکان در کجای نطنز قرار دارد، گفت: «در ۱۲آوریل ۲۰۲۲، آژانس نصب دوربینهای نظارتی را در این مکان تکمیل کرد و سپس مهر و موم‌ها را از ماشین‌ها خارج کرد».
در ۱۳آوریل ۲۰۲۲، رژیم ایران به آژانس اطلاع داد که ماشین‌ها در همان روز در کارگاه جدید شروع به کار خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ff0eca5-dec8-4c42-aaff-b4238d2825d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات