728 x 90

واکنش رئیس کل اسبق بانک مرکزی رژیم به فضاحت دروغهای رئیسی جلاد

همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی رژیم
همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی رژیم

در شرایطی که آخوند رئیسی جلاد در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته مدعی شد که هیچ پولی چاپ نکرده، امروز همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی رژیم این دروغهای رئیسی را برملا کرد.

 

همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی رژیم  نوشت: «آقای رئیسی، اطلاعات درست به شما نداده‌اند!

جناب رئیسی ضمن تبریک هفته دولت، به نظر م در خصوص شیوه استقراض از بانک مرکزی و میزان خلق پول، اطلاعات درست به شما نداده‌اند.

از اول مهر۱۴۰۰ تا پایان تیر ۱۴۰۱ فقط در۱۰ماه، معادل ۱۳۴هزار میلیارد تومان در دولت شما پول چاپ شده است. اثر نقدینگی آن فراتر از ۱٫۰۰۰هزار میلیارد تومان می‌باشد» (سایت خبرگزاری حکومتی انتخاب ۸شهریور).

 

شایان ذکر است که آخوند رئیسی در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته گفته بود: خوب ما سال۱۴۰۰ رو پشت سر گذاشتیم و کسری بودجه هم بدون استقراض از بانک مرکزی و بدون این‌که بخواهد خلق پول بشه در کشور، این مسأله حل شد.

این هم یکی از مسائل پیش رو بود که این هم مشکل ایجاد می‌کرد. مسأله تورمی که قریب ۶۰درصد تورم در شهریور ۱۴۰۰ من عرض می‌کنم شهریور ۱۴۰۰ قریب ۶۰درصد تورم.

کار به جایی رسید که اقدامات اقتصادی دولت ما در اسفند و فرودین، اسفند۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ این میزان تورم کاملاً کاهشی شد و وضعیت و شرایط شد تقریباً تا حدود ۳۵درصد.

الان در حال حاضر اون تورمی که ازش یاد بکنم ۴۰.۵ درصد است در واقع به ۴۱درصد نمی‌رسد.

یعنی شهریور امسال را داریم یعنی اگر بخوایم مقایسه کنیم شهریور سال گذشته ۱۴۰۰ را با شهریور امسال، اون وقت قریب ۶۰درصد بود الآن ۴۰.۵ هست تورم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e58e1cf-7ec8-459d-8a8a-aa8cd6021d36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات