728 x 90

واکنش خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه رئیسی جلاد به دادگاه مردمی آبان

دادگاه مردمی آبان
دادگاه مردمی آبان

آخرین جلسه دور دوم دادگاه بین‌المللی آبان در لندن روز یکشنبه ۱۷بهمن پشت درهای بسته برگزار شد.

دور دوم دادگاه که از روز جمعه ۱۵بهمن شروع شده است، شاهد شهادتهای تکان‌دهنده برخی شاهدان کشتار قیام آبان ۹۸ توسط دژخیمان خامنه‌ای بود.

دادگاه آبان در پایان دور دوم جلسات رسیدگی و استماع ۴۰ شاهد جدید بیانیه پایانی خود را صادر کرد و در آن از همه -به‌ویژه اعضای نیروهای مسلح، قوه قضاییه و بیت رهبری- خواست که مدارک و اسناد بیشتری درباره ۱۶۰متهم در ارتباط با نقش آنان در سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ ارسال کنند.

فهرست ۱۶۰نفره اسامی، علاوه بر سران و مقامات درجه اول رژیم، بسیاری از استانداران و فرمانداران و مهره‌های امنیتی و قضاییه و سرکردگان سپاه و اطلاعات و بسیج را شامل می‌شود.

در واکنش به این دادگاه بین‌المللی خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه آخوندها نسبت به برگزاری دادگاه بررسی جنایات رژیم در جریان قیام آبان در لندن مستأصلانه واکنش نشان داد و به گله‌گذاری از دولت انگلستان پرداخت و گفت:

دولت انگلیسی و مقامات در لندن باید بدانند که لندن را تبدیل کردند به صحنه تمرکزی در اقدامات ضد مردم ایران در فضای عمومی و هم‌چنین آماده کردن این فضاهای مسموم. هیچ دولت مسئولی این‌چنین رفتار خصمانه‌ای را در دستور کار خودش قرار نمی‌دهد که فضاهایی را بیست و چهار ساعته برای رسانه‌هایی که سر در آخور تروریستها دارند و یا این‌که بر ضد ملت ایران توطئه‌های شبانه‌روزی دارند بیست و چهار ساعته سیاه‌نمایی می‌کنند ملت ایران را هدف کمپینهای کارزارهای ضداطلاعاتی قرار می‌دهند هیچ کشور مسئولی این‌چنین رفتاری را نمی‌کند...

(خبرگزاری حکومتی ایران پرس: ۱۸بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0da1aed-b8db-4e26-8faa-d48982251fbb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات