728 x 90

واکسن فایزر-بیون‌تک کودکان و نوجوانان را در مقابل ویروس کرونا محافظت می‌کند

واکسن بیون‌تک - فایزر
واکسن بیون‌تک - فایزر

سازندگان واکسن کرونای بیون‌تک/فایزر با اطمینان می‌گویند واکسنهای تولیدی آنها می‌تواند کودکان و نوجوانان را از این بیماری محافظت می‌کند. آنها با استناد به نتایج آزمایش‌های خود و مجوز اضطراری واکسیناسیون در آمریکا برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵سال آن را تأیید کردند.
ژورنال پزشکی روز جمعه ۷خرداد در گزارشی که منتشر کرد نوشت: این نتایج مورد تأیید گروهی از دانشمندان نیز قرار گرفته و پزشکان می‌گویند عوارض پس از واکسیناسیون برای این گروه سنی عمدتاً واکنش‌هایی جزیی مانند خستگی یا سردرد است.
آنها در این باره تأکید می‌کنند که نتایج مثبت این آزمایش‌ها می‌تواند تست روی گروه سنی زیر ۱۲سال و خردسالان را نیز توجیه کند.
پژوهشگران داده‌های مربوط به ۲۲۶۰ نوجوان بین ۱۲ تا ۱۵سال را ارزیابی کرده‌اند. آنها دو دوز واکسن بیون‌تک/فایزر واقعی را به ۱۱۳۱نفر و دوز غیرواقعی یا دارونما را به ۱۱۲۹تن دیگر تزریق کرده‌اند. فاصله دوز اول و دوم در هر دو گروه سه هفته بوده است.
به گفته این محققان تأثیر ایمنی واکسیناسیون بیون‌تک/فایزر در مقایسه با گروهی که به آنها دارونما تزریق شده ۱۰۰درصد بوده و در گروه اول هیچ مورد ابتلا به کرونا مشاهده نشده است. آزمایش‌ها هم‌چنین نشان داده که واکسیناسیون ایمنی پایدار ایجاد می‌کند و حتی در این گروه سنی، پاسخی بهتر از گروه ۱۶ تا ۲۵سال را داده است.
سازمان غذا و داروی آمریکا FDA نیز مجوز اضطراری این واکسن را برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵سال تمدید کرده است (دویچه وله ۷خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26f080a0-d4d6-4062-9688-17b04844dd7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات