728 x 90

وال‌استریت ژورنال: حملات رژیم ایران به نفتکشها

وال‌استریت ژورنال: حملات رژیم ایران به نفتکشها
وال‌استریت ژورنال: حملات رژیم ایران به نفتکشها

وال‌استریت ژورنال در سرمقاله روز جمعه ۲۴خرداد خود با عنوان «حملات رژیم ایران به نفتکشها» از جمله نوشت:‌ به‌نظر می‌رسد اعزام نیروهای دریایی آمریکا به منطقه خلیج‌فارس اقدام هوشیارانه‌یی بوده است. اخیراً برخی اهمیت حضور آمریکا در منطقه را مورد تردید قرار داده‌اند. دو نفتکش که در اثر حملات در دریای عمان آتش گرفته‌اند این دیدگاه را رد می‌کند. امر غیرقابل اجتناب این است که رژیم ایران کماکان تهدید اصلی برای ثبات در خاورمیانه است. آمریکا بدرستی در آنجا به‌صورت نظامی و آماده برای دفاع از منافع خودش و متحدانش حضور دارد.

 

وال استریت افزود: این حمله‌یی پیچیده بود که تنها کشوری با یک ارتش پیچیده می‌توانست بدان مبادرت کند. رژیم ایران، تحت فشار شدید مالی تحریم‌های آمریکا روی صادرات نفت خود، در حال ارسال پیامی به جهان بودند: روی آمریکا فشار بگذارید تا تحریم‌ها را بردارد در غیراینصورت موارد بیشتر و بدتری از همین نوع حملات در راه خواهد بود تا عبور نفت در دریای عمان را با مشکل روبه‌رو سازد.

 

سرمقاله وال استریت به سیاست رژیم آخوندی اشاره می‌کند و می‌افزاید: سیاست خارجی‌ رژیم ایران توسط قاسم سلیمانی اجرا می‌شود. هدف این سیاست ضربه نظامی و مکرر به دشمن است تا زمانیکه آنها سر خم کنند. اما به‌طور معمول رژیم ایران قبل از آن که این سیاست را اجرا کند، وزیر خارجه ظریف را به‌عنوان ویترین به مقابل جهان می‌فرستد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3755d621-de6d-4bdf-9f04-7dbc239ff96e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات