728 x 90

وال استریت ژورنال: معامله بد ماکرون با رژیم ایران

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه

وال استریت ژورنال روز ۱۷شهریور۹۸در سرمقاله خود درباره اجرای گام سوم نقض برجام توسط رژیم ایران نوشت:‌ رژیم ایران با راه‌اندازی دسته‌ای از سانتریفوژهای پیشرفته برای غنی‌سازی اورانیوم گام بزرگ دیگری بسوی کسب تسلیحات اتمی برداشت.

این تازه‌ترین نقض توافق اتمی ۲۰۱۵است و فشار بیشتری را بر اروپایی‌ها وارد می‌کند که تصمیم بگیرند آیا هم‌چنان خواستار دادن کمک مالی به این نقطه چرخش ناگهانی اتمی می‌باشند یا خیر.

ابتدا امضاکنندگان اروپایی تلاش کردند تحریم‌های آمریکا را با ایجاد سیستم تجاری و مالی جدید دور برنند. که شکست خوردند. بنابراین اکنون امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد دادن حدود ۱۵میلیارد دلار خط اعتباری به تهران داده است که با نفت ایران تضمین می‌شود اگر که رژیم تبعیت از توافق اتمی را تجدید کند.

ماکرون اگر پول خود را صرفه‌جویی می‌کرد و به تلاشهای دونالد ترامپ در موردایران کمک می‌کرد، بهتر عمل می‌کرد. تحریم‌های آمریکا که از سال گذشته اعمال کرده است برای راضی کردن تهران به انجام مذاکرات مجدد برای توافقی بهتر طراحی شده است. این امر شامل لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی و تحریم‌هایی است که صادران نفت ایران را تا ۸۰درصد کاهش داده است.

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اقدامات تازه‌یی را علیه سپاه پاسداران و صنایع نفت ایران اعلام کرد.

این امر به‌نظر می‌رسد کارآیی دارد.

رژیم ایران با اقدامات تحریک‌آمیز می‌خواهد واشنگتن را بترساند. مانند حمله به زیرساختهای نفتی در خاورمیانه، تهدید علیه بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشنگتن و انبار کردن اورانیوم غنی شده با درجه غلظت بالا

معما این است چرا امانوئل ماکرون با توجه به همه این موارد، مشتاق ارسال پول بیشتر به ایران است، به‌ویژه که دونالد ترامپ می‌تواند این انتقال را با ندادن معافیت از تحریم‌های آمریکا، سد کند. شاید ماکرون و اروپاییها امیدوارند در کوتاه مدت به رژیم ایران باج بدهند در حالی که منتظرند ببینند آیا دونالد ترامپ دوباره در انتخابات برنده خواهد شد یا خیر. اما در این میان آنها در حال پیشبرد جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d2faace-706a-42ce-9a52-c10dd3bc9865"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات