728 x 90

وال استریت ژورنال: محاکمه صدها تن از شرکت‌کنندگان در اعتراضات سراسری ایران

قیام سراسری مردم  ایران ۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران ۱۴۰۱

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی پیرامون اعتراضات سراسری در ایران؛ خبر از آغاز محاکمه صدها تن از شرکت‌کنندگان در اعتراضات سراسری در ایران داد.
به گزارش وال استریت ژورنال «مقامات قضایی رژیم ایران اعلام کردند که ۵۱۶نفر که نقش اصلی در اعتراضات داشتند از هفته جاری محاکمه خواهند شد، از جمله ۳۱۵نفر در تهران و ۲۰۱نفر در استان مجاور. چهار متهم به «محاربه» متهم شده‌اند، جرمی که مجازات اعدام دارد.
این اعتراضات با مرگ مهسا امینی، ... آغاز شد و به دانشگاهها، به میان اقلیت‌های قومی در سراسر مرزهای کشور با عراق و پاکستان و هفته گذشته به زندان اوین، بزرگترین مجموعه بازداشتگاهی تهران گسترش یافت».
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود با استناد به ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد: «بر اساس ویدئوی به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های منتشر شده، تظاهرات روز دوشنبه در چندین شهر ایران و در دانشگاه‌ها ادامه یافت. در جنوب غرب ایران در شهر اهواز، کارگران کارخانه مجتمع فولاد با سر دادن شعارهای «می جنگیم، می‌میریم، ایران را پس می‌گیریم» در مرکز شهر، خواستار آزادی بیش از ۲۵۰کارمند بازداشت شده شدند.
گزارشهای متعددی مبنی بر درگیری در مدرسه دخترانه تهران بین والدین دانش‌آموزان و پرسنل امنیتی منتشر شد که پس از تلاش مدیران مدرسه برای جستجوی دانش‌آموزان شعله‌ور شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39632b48-2e48-47f6-bfb0-2ad7fcb012d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات