728 x 90

وال استریت ژورنال: رژیم ایران از طریق دریای خزر پهپادها را به روسیه ارسال می‌کند

رژیم ایران از طریق دریای خزر پهپادها را به روسیه ارسال می‌کند- عکس از وال استریت ژورنال
رژیم ایران از طریق دریای خزر پهپادها را به روسیه ارسال می‌کند- عکس از وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال روز ۱۹خرداد نوشت آمریکا روز جمعه اطلاعاتی را از طبقه‌بندی محرمانه خارج و اعلام کرد: رژیم ایران از طریق دریای خزر پهپادها را به روسیه ارسال می‌کند تا در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار بگیرد.

آمریکا روز جمعه با از محرمانه خارج کردن اطلاعات به‌منظور نشان دادن روابط امنیتی هر چه عمیق‌تر شونده دو کشور ایران و روسیه گفت که ایران از طریق دریای خزر پهپادها را به روسیه برای میدان جنگ اوکراین ارسال می‌کند.

دولت بایدن برای اولین بار گفت که پهپادهای رژیم ایران و تجهیزات مربوطه از بندر امیرآباد ایران و با عبور از دریای خزر به ماخاچکالا در روسیه ارسال می‌شود و بعد از طریق خشکی به فرودگاههای نزدیک به جبهه برای بکارگیری علیه سربازان اوکراینی فرستاده می‌شود.

آمریکا هم‌چنین یک تصویر ماهواره‌یی منتشر کرد که گفت محلی را در منطقهٔ اقتصادی خاص آلابورگا در روسیه نشان می‌دهد که در آنجا روسیه و رژیم ایران در حال ساختن یک کارخانه تولید پهپاد هستند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید در بیانیه‌یی گفت انتظار می‌رود که این کارخانه در اوایل سال آینده عملیاتی شود.

وال استریت ژورنال قبلاً گزارش کرده بود که مسکو و تهران در حال ساختن کارخانه‌یی در آلابورگا هستند که می‌تواند لااقل ۶۰۰۰ پهپاد ایرانی را برای جنگ در اوکراین بسازد...

کربی روز جمعه گفت: ما اطلاعاتی داریم که روسیه در حال دریافت مواد از ایران است. این یک همکاری دفاعی تمام‌عیار است که ضربه زننده به اوکراین، همسایگان ایران و جامعهٔ بین‌المللی است.

آمریکا و اتحادیهٔ اروپا تحریم‌هایی را روی سازندهٔ ایرانی پهپاد و افراد مرتبط با آن اعمال کرده‌اند.

به‌عنوان بخشی از این تلاش، دولت روز جمعه یک رهنمود جدید دولتی صادر کرد که به‌منظور مطلع کردن بیزنس‌ها و دیگر دولتها حول برنامهٔ پهپادی ایران و نحوهٔ خرید قطعات مختلف آن است. کربی گفت که هدف از اینکار این است که این دولتها و بیزنس‌ها دست به تدابیری بزنند تا اطمینان حاصل کنند که ناخواسته به برنامهٔ پهپاد ایران کمک نکنند.

روسیه طی هفته‌های اخیر از پهپادهای ایرانی برای حمله به کی‌یف و دیگر شهرها در سراسر اوکراین استفاده کرده و دولت بایدن می‌گوید به‌نظر می‌رسد که این همکاری نظامی عمیق‌تر می‌شود.

در عوض پهپادها، آمریکا می‌گوید که روسیه دست به ”همکاری دفاعی بی‌سابقه‌ای“ با ایران زده که در برگیرنده انواع موشکها، الکترونیک و دفاع هوایی است...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5366446-1751-4c74-ad0c-035fad39c310"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات