728 x 90

وال‌استریت ژورنال: حمله غافلگیر‌کننده حماس با چراغ سبز جمهوری اسلامی انجام شد

حمله حماس به اسرائیل
حمله حماس به اسرائیل

وال استریت ژورنال ۱۶مهر۱۴۰۲ فاش کرد: «(رژیم) ایران طی چند هفته به‌طراحی حمله به‌اسرائیل کمک کرده و سپاه پاسداران دوشنبه گذشته در بیروت مجوز نهایی (حمله) را صادر کرد».

وال‌استریت ژورنال می‌نویسید:

به‌گفته اعضای ارشد حماس و حزب‌الله، مقامات امنیتی (رژیم) ایران به‌برنامه‌ریزی حمله غافلگیرانه حماس به‌اسرائیل کمک کردند. افسران سپاه پاسداران از ماه اوت با حماس برای طراحی تهاجمات هوایی، زمینی و دریایی کار کرده بودند.

آنها گفتند که جزییات عملیات طی جلسات متعددی در بیروت با حضور افسران سپاه پاسداران و نمایندگان چهار گروه شبه‌نظامی تحت حمایت (رژیم) ایران، از جمله حماس اصلاح شد.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که مدرکی دال بر دخالت (حکومت) تهران ندیده‌اند.

با این حال، یک مقام اروپایی و یکی از مشاوران حکومت سوریه، همان روایت اعضای ارشد حماس و حزب‌الله را از نقش (رژیم) ایران در پیشبرد این حمله ارائه کردند.

وال‌استریت ژورنال در بخش دیگری از گزارش خود، اضافه می‌کند که «حماس علناً دریافت حمایت از (رژیم) ایران را تأیید کرده است. ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور (رژیم) ایران روز یکشنبه با زیاد النخاله، رهبر جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه، رهبر حماس، گفتگو کرد...

اعضای ارشد حماس و حزب‌الله گفتند که (رژیم) ایران، دیگر درگیریهای منطقه‌یی، مانند دشمنی آشکار خود با عربستان سعودی در یمن را کنار گذاشته تا منابع خارجی سپاه پاسداران را برای همآهنگی، تأمین مالی و تسلیح شبه‌نظامیان متخاصم با اسراییل از جمله حماس و حزب‌الله اختصاص دهد... .

اسماعیل قاآنی، (فرمانده) نیروی قدس، رهبری تلاش‌ها را برای درگیری با نیابتی‌های خارجی (رژیم) ایران تحت یک فرماندهی واحد برعهده داشت.

(حماس) گفتند که قاآنی در برخی از این جلسات به‌همراه حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، النخاله رهبر جهاد اسلامی و صالح العاروری، فرمانده نظامی حماس شرکت کرده است. به‌گفته آنها، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه (رژیم) ایران دست‌کم در دو جلسه حضور داشته است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0c1ee9d-4cd9-405d-acab-1759b873570e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات