728 x 90

وال استریت ژورنال: بایدن معافیت تحریمی رژیم ایران را که به تأمین مالی تروریسم کمک می‌کند، تمدید کرد

دلار آمریکا - عکس از آرشیو
دلار آمریکا - عکس از آرشیو

وال استریت ژورنال در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۲۵ آبان با بررسی تمدید معافیتهای رژیم ایران پیرامون دارایی‌هایی در بانک‌های عراق نوشت: «روز سه‌شنبه، وزارت‌خارجه معافیتهایی را مجدداً صادر کرد که به ایران اجازه دسترسی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار را می‌دهد. دسترسی ایران به این میلیاردها هرگز نمی‌توانست از کنگره عبور کند، بنابراین آقای بایدن کنگره را دور زد. هدف این بوده که منطقه تا پس از انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده آرام باشد».

وال استریت در بخشی از گزارش خود با اشاره به تحولات جاری در غزه نوشت: «بسیاری از آمریکایی‌ها می‌خواستند بدانند: آیا بایدن هنوز ۶میلیارد دلار به تهران می‌دهد؟ هر شش دموکرات سنا برای انتخاب مجدد در ایالتهای رقابتی به جمهوریخواهان پیوستند و از پرزیدنت بایدن خواستند که این پول را مسدود کند».
گزارش در پایان نتیجه می‌گیرد: «روشن است که پول چقدر صلح و آرامش آورده است. رویترز روز چهارشنبه گزارش داد، حتی در زمینه هسته‌یی، گزارشهای جدید بازرسان سازمان ملل نشان می‌دهد که ذخایر اورانیوم بسیار غنی شده ایران[۶۰درصدی] هم‌چنان در حال افزایش است. و اکنون برای سه بمب هسته‌یی کافی است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8c1984d-6e87-41a2-8201-33aae13922f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات