728 x 90

وال استریت ژورنال: ایران مسئول حملات موشکی و پهپادی شبه‌نظامیان نیابتی خود به کشتی‌های تجاری است

حمله حوثی‌ها به کشتیرانی جهانی
حمله حوثی‌ها به کشتیرانی جهانی

وال استریت ژورنال در مقاله‌یی که به تاریخ یکشنبه ۲۶ آذر منتشر کرد به بررسی تحولات در منطقه و نقش رژیم ایران در حملات شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ پرداخته و نوشت: «ایران در نهایت مسئول حملات موشکی و پهپادی شبه‌نظامیان نیابتی خود به کشتی‌های تجاری است».
مقاله در ادامه با اشاره به این‌که دولت بایدن در حال بررسی استفاده از نیروی نظامی در پاسخ به حملات مداوم حوثیها به کشتی‌های تجاری است می‌نویسد: «حملات موشکی حوثی‌ها مهم‌ترین تهدید برای کشتیرانی جهانی در چند دهه اخیر است. و خطوط کشتیرانی تجاری بزرگ اعلام کرده‌اند که ارسال کشتی‌ها در مسیر آسیب را متوقف خواهند کرد.

سؤال این است که آیا آمریکا و سایر نیرویهای دریایی غربی می‌خواهند صرفاً به بازی دفاعی و رهگیری موشک بپردازند، در حالی‌که حوثی‌ها شرایط نبرد را تعیین می‌کنند؟ دیر یا زود ممکن است موشک حوثی از دفاع دریایی آمریکا عبور کند و ملوانان آمریکایی را هدف قرار دهد. در آن صورت کاخ‌سفید چاره‌ای جز پاسخگویی نخواهد داشت... . و اشتباه نکنید: ایران در نهایت مسئول این حمله حوثی‌ها می‌باشد. حوثی‌ها تا حدی اختیار عمل دارند، اما بدون تسلیحات ارسال شده توسط سپاه پاسداران ایران نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند».

مقاله در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات در آمریکا اضافه می‌کند: «گسترش تهدید حوثی‌ها، مانند کشتار حماس و حمله روسیه به اوکراین، نمونه دیگری از بی‌نظمی است که با شکست بازدارندگی ایالات متحده گسترش می‌یابد. احیای بازدارندگی برای کاهش گسترش آشوب جهانی بسیار مهم است. احیای بازدارندگی باید در صدر و در کانون مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده قرار بگیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f1676ba-bb4c-4a93-a0a1-76088edccf3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات