728 x 90

وال استریت ژورنال: امتیازات قائل شده بایدن در خاورمیانه نتیجه معکوس داد

حمله پهپادی حوثیها به عربستان - عکس از آرشیو
حمله پهپادی حوثیها به عربستان - عکس از آرشیو

وال استریت ژورنال روز دوشنبه ۱۱ اسفند در سرمقاله خود درباره امتیازات دولت جدید آمریکا به رژیم ایران نوشت: امتیازات قائل شده بایدن در خاورمیانه نتیجه معکوس داد. دولت بایدن حوثی‌ها را تقویت کرد ولی حملات آنها ادامه دارد. دولت بایدن در هفته اول شروع کارش عربستان را پس زد و امتیازاتی به ایران قائل شد اوضاع چگونه پیش می‌رود. اسراییل می‌گوید رژیم ایران مسؤل حمله به کشتی تجارتی اسراییلی است و رژیم ایران آخر هفته گفتگوهای پیشنهادی اروپا و آمریکا را رد کرد و همزمان حوثی‌ها حملات موشکی و پهپادی خود به عربستان را افزایش دادند. یمن زمینی برای اهداف تجاوزکارانه تهران است. تا زمانیکه آمریکا در استراتژی رژیم ایران مرتکب خطا می‌شود ویرانگری در خاورمیانه ادامه خواهد یافت و راه‌حلی برای یمن دور از دسترس خواهد بود.

 

العربیه انگلیسی روز ۱۲ اسفند نوشت: «در اثر اصابت موشک شلیک شده توسط حوثی‌ها در جنوب جیزان در جنوب عربستان حداقل پنج شهروند غیرنظامی مجروح شدند. موشک به یک خیابان عمومی اصابت کرد».

بنا به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی روز یکشنبه ۱۰اسفند سرتیپ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی گزارش کرد که نیروهای ائتلاف یک موشک بالستیک و نیز ۶ پهپاد انفجاری را که به سمت ریاض و دیگر نواحی عربستان توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران شلیک شده بودند را رهگیری و منهدم کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b85a784-2bd9-43b6-9394-d5726e039d1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات