728 x 90

وال استریت ژورنال: اعتصابات کارگری ایران به جنبش اعتراضی شتاب بیشتری می‌دهد

اعتصابات کارگری
اعتصابات کارگری

وال استریت ژورنال در مقاله‌ای به تاریخ یکشنبه اول آبان با بررسی اعتراضات سراسری در ایران و با اشاره به پیوستن کارگران به این اعتراضات نوشت «اعتصابات کارگری ایران به جنبش اعتراضی شتاب بیشتری می‌دهد».
وال استریت در مقاله خود با اشاره به نقش اعتصابات کارگری در سقوط رژیم شاه و پیوستن کارگران به اعتراضات سراسری می‌نویسد «کارگران سازمان‌یافته با فلج کردن اقتصاد در ۱۹۷۹ نقش کلیدی ایفا کرد و شاه را مجبور به کناره‌گیری کرد. و در اعتراضات سراسری کنونی اتحادیه‌های کارگری ایران با فراخوان به اعتصاب در تأسیسات نفتی، مدارس و کارخانجات به تداوم اعتراضات ضدحکومتی کمک کرده و یک جبهه جدید در ناآرامی‌های داخل کشور باز می‌کنند».
گزارش با اشاره به بیانیه ”اتحادیه آزاد کارگران ایران“، ادامه می‌دهد «اعتصابات در یک کارخانهٔ نیشکر در نزدیکی مرز عراق و در برخی از بزرگترین مجتمع‌های فولاد کشور در جنوب صورت گرفته است. هفته گذشته نیز، کامیون‌داران نفتکش در آبادان گفتند که آنها نیز به جنبش در حال رشد در این تأسیسات می‌پیوندند. یکی از مدیران نفتی با استناد به گزارشهای داخلی گفت اعتصابات در این تأسیسات باعث کاهش عرضه آسفالت و سوخت شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d9bc98d-4752-464b-ac4f-bf6f960052b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات