728 x 90

وال استریت ژورنال: آمریکا وزارت اطلاعات رژیم ایران و وزیر آن را با استناد به هکهای مطرح شده تحریم کرد

اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات رژیم
اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات رژیم

وال استریت ژورنال روز جمعه ۱۸شهریور نوشت: آمریکا وزارت اطلاعات ایران و وزیر آن را به استناد به هک‌های مطرح شده تحریم کرد. این اقدام بخشی از تلاش مقامات ایالات متحده برای سرکوب باندهای هکری است که گفته می‌شود با دولت ایران مرتبط هستند.

وال استریت ژورنال افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه وزارت اطلاعات ایران و وزیر آن به اتهام مشارکت در حملات سایبری مخرب علیه ایالات متحده و متحدانش اعمال کرده است.

ایالات متحده وزارت اطلاعات و امنیت ایران، و وزیر آن، اسماعیل خطیب، را متهم به انجام عملیات‌های سایبری علیه گروه‌های دولتی و بخش خصوصی در سراسر جهان کرد.

بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری، این اقدامات سایبری شامل اقدامات سایبری توسط دولت ایران علیه سیستم‌های کامپیوتری دولت آلبانی در ماه ژوئیه می‌باشد...

تحریم‌های روز جمعه آخرین تلاش‌های مقامات آمریکایی برای سرکوب باندهای هکری است که ادعا می‌شود با دولت ایران مرتبط هستند...

این تحریم‌ها هم‌چنین در حالی اعمال می‌شوند که ایالات متحده تلاش می‌کند تا توافق هسته‌یی ایران را احیا کند، توافقی که [در دوران اوباما] تحریم‌های شدید علیه تهران را در ازای محدودیت‌های سخت اما موقت بر برنامه هسته‌ای‌اش لغو کرد.

ایالات متحده در سال۲۰۱۸ از این توافق خارج شد. مذاکرات برای احیای مجدد این توافق اخیراً به‌دلیل درخواست‌های تهران در آخرین لحظه برای ضمانت‌های ایالات متحده متوقف شد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۸شهریور در بیانیه‌ای نوشت: اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات رژیم ایران و وزارت اطلاعات رژیم ایران به‌خاطر فعالیت‌های شرورانه سایبری در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا ۹سپتامبر ۲۰۲۲: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا وزارت اطلاعات و امنیت ایران رژیم ایران و وزیر اطلاعات آن را به‌دلیل درگیر بودن در فعالیت‌های سایبری علیه آمریکا و متحدانش لیست‌گذاری کرد. حداقل از سال ۲۰۰۷، وزارت اطلاعات و عوامل نیابتی سایبری آن، عملیات‌های مخرب سایبری را برای هدف قرار دادن طیفی از سازمانهای دولتی و بخش خصوصی در سراسر جهان و در بخش‌های مختلف زیرساختی انجام داده‌اند. در ژوئیه ۲۰۲۲، عوامل تهدید سایبری که ارزیابی می‌شود توسط رژیم ایران حمایت می‌شوند و وزارت اطلاعات، سیستم‌های کامپیوتری دولت آلبانی را مختل کردند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت: حمله سایبری رژیم ایران به آلبانی، رفتار مسئولانه در زمان صلح در فضای سایبری را نادیده می‌گیرد. وی افزود ما فعالیت‌های سایبری تهاجمی فزاینده رژیم ایران را که آمریکا یا متحدان و شرکای ما را هدف قرار می‌دهد، تحمل نخواهیم کرد.

بیانیه وزارت خزانه‌داری وزارت اطلاعات که اسماعیل خطیب مسئولیت آن را به عهده دارد چندین شبکه از عوامل تهدید سایبری را که در حملات سایبری جاسوسی و باج افزار در حمایت از اهداف سیاسی ایران درگیر هستند، هدایت می‌کند. علاوه بر انجام فعالیت‌های مخرب سایبری که وب‌سایت‌های دولت آلبانی را تحت تأثیر قرار می‌داد، عوامل سایبری وزارت اطلاعات رژیم ایران هم‌چنین مسئول اسناد مرتبط با اطلاعات شخصی ساکنان آلبانیایی هستند.

امروز وزارت اطلاعات رژیم ایران و هم‌چنین اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات آن لیست‌گذاری می‌شود.

علاوه بر این، اشخاص حقیقی و حقوقی که درگیر داد و ستد با افراد و نهادهایی که امروز لیست‌گذاری شده‌اند، ممکن است خودشان مشمول تحریم و لیست‌گذاری شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19b6ac7d-ed81-483f-a837-14d277d9cc26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات