728 x 90

وال استریت ژورنال: آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلستان پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران را به شورای حکام ارائه کردند

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش وال استریت ژورنال-جمعه ۱۳خرداد دیده بان هسته‌یی سازمان ملل خواستار محاکمه ایران شد و نوشت اگر بازرسان آژانس نتوانند مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، توافق جدید با تهران بی‌معنی است.

دولت بایدن تلاشهای دیپلماتیک خود را بر احیای توافق هسته‌یی منقضی شده در سال۲۰۱۵، برنامه جامع اقدام مشترک متمرکز کرده است. دولت بایدن و مقامات فرانسه، آلمان و انگلستان در مورد چشم‌انداز یک توافق جدید با رژیم ایران گفتگو کرده‌اند، اما تهران علاقه چندانی به مصالحه نشان نداده است. به‌رغم این، آمریکا و متحدان اروپایی آن از محکوم کردن ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کرده‌اند تا مبادا مذاکرات را مختل کند، در صورت محکومیت از ایران خواسته می‌شود از تحقیقات آژانس تبعیت کند یا در غیراین صورت موضوع می‌تواند به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود...

تهران به‌سرعت در حال نزدیک شدن به آستانه هسته‌یی است، نقطه‌ای که در آن نیروی خارجی ممکن است نتواند ایران را از تولید سلاحهای هسته‌یی باز دارد. دولت بایدن زمانی برای تأخیر ندارد.

در حال حاضر آمریکا و سه قدرت اروپایی در حال فشار آوردن به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند تا با صدور قطعنامه‌ای، ایران را به‌دلیل پاسخ ندادن به پرسش‌های این نهاد در مورد منشاء ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام نشده توبیخ کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca5f37c4-7c2c-4e4e-acc9-917a3af36949"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات