728 x 90

وال استریت ژورنال: آمریکا در پی تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران است

وزارت امور خارجه آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا

وال استریت ژورنال روز ۱۸آذر در مقاله‌ای به تلاشهای دولت بایدن برای تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران در صورت شکست مذاکرات اتمی اشاره کرد و نوشت:

« واشنگتن یک هیأت عالی‌رتبه را هفته آینده به امارات اعزام می‌کند تا به مقام‌های اماراتی هشدار دهند، اگر روند تعامل با (رژیم) ایران ادامه داشته باشد، بانکها و شرکت‌های آنها با خطرات بسیار جدی روبه‌رو خواهند شد. این مقام‌ها گفته‌اند، سفرهای آتی احتمالاً به مالزی، ترکیه و چین است و واشنگتن با شرکت‌های مالی در ژاپن و کره جنوبی نیز برای «ردیابی تجارت غیرقانونی (رژیم) ایران» همکاری نزدیک دارد».

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکا نوشت، اگر پیشرفتی در مذاکرات کنونی در وین حاصل نشود، آمریکا می‌تواند هیئت‌هایی را برای تشدید فشار اقتصادی بر رژیم ایران به چندین کشور دیگر اعزام کند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه، اعلام کرد که دولت بایدن با اعزام هیئتی بلندپایه به امارات در هفته آینده در حال حرکت به سمت اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران است.

این هیئت که شامل آندریا گاکی، رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا، اُفَک، خواهد بود، قرار است به بانک‌هایی در امارات که با ایران تجارت دارند و تحریم‌ها را رعایت نمی‌کنند، هشدار بدهد.

خبرگزاری رویترز نیز می‌نویسد که در این باره با مقامات اماراتی تماس گرفته، اما هنوز موفق به دریافت اظهارنظر از آنها در این مورد نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9f9f508-7213-40a4-9d38-48753efae35f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات