728 x 90

واشنگتن پست: هکرهای رژیم ایران به‌دنبال رخنه در ایمیل‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ

مایکروسافت
مایکروسافت

واشنگتن پست ۱۲مهر۹۸ خبر داد: یک گروه هکری از ایران به‌دنبال رخنه در حساب‌های ایمیل افراد مرتبط با ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است. پیش‌تر شرکت مایکروسافت خبر داده بود یک گروه هکری از ایران با حملات سایبری یک ستاد انتخاباتی و ای میل‌های چند مقام سابق و کنونی آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

 

مایکروسافت می‌گوید این گروه حساب‌های ایمیل افراد مرتبط با یک ستاد انتخاباتی در آمریکا، مقام‌های سابق و کنونی آمریکایی، روزنامه‌نگاران حوزه بین‌الملل و همچنین برخی ایرانیان شناخته شده خارج از ایران را هدف می‌گرفته است.

این شرکت آمریکایی گفته این حملات "از نظر فنی پیچیده نبوده" اما با استفاده از "میزان قابل‌ملاحظه‌ای اطلاعات شخصی" انجام شده است.

 

مایکروسافت این گروه را "فسفر" می‌نامد و آن را با رژیم آخوندی مرتبط می‌داند. این گروه برای کارشناسان امنیت سایبری به‌عنوان "بچه گربه دلربا" نیز شناخته می‌شود.

مایکروسافت گفته است این گروه از هکرها در یک دوره ۳۰روزه در ماه شهریور به ۲۷۰۰بار برای شناسایی حساب‌های مشترکان مایکروسافت تلاش کرده و سپس به ۲۴۱حساب حمله کرده است.

 

شرکت مایکروسافت گفته در نهایت هکرها موفق به رخنه به چهار حساب کاربری شده‌اند، که هیچ‌یک از این چهار حساب به ستادهای انتخاباتی آمریکا یا مقام‌های سابق و کنونی آمریکایی مرتبط نبوده است.

 

در مطلبی که مایکروسافت برای اعلام این حملات نوشته آمده است که گروه بچه دلربا از راه‌هایی مانند به دست آوردن شماره تلفن یا حساب ایمیل دوم کاربران برای رخنه به حساب ایمیل اصلی آنها تلاش کرده‌اند.

مایکروسافت می‌گوید ماهیت حملات حاکی از آن است که گروه هکری زمان و منابع انسانی زیادی را برای جمع‌آوری اطلاعات و انجام حمله اختصاص داده است. این شرکت گفته با انتشار این اطلاعات می‌خواهد به هوشیاری کاربران در قبال خطرهای احتمالی کمک کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/886ed53d-2c2f-465c-b53d-cabb1092cecf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات