728 x 90

واشنگتن اگزمینر: دیپلمات ایرانی به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در جلسه مخالفان در پاریس محکوم شد

دادگاه آنتورپ بعد از  اعلام حکم دیپلمات تروریست رژیم
دادگاه آنتورپ بعد از اعلام حکم دیپلمات تروریست رژیم

واشنگتن اگزمینر روز جمعه ۱۶بهمن، در گزارشی توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران در پاریس سال۲۰۱۸، توسط دیپلمات تروریست اسدالله اسدی را، یک عملیات سازماندهی شده توصیف کرد.
در این گردهمایی شخصیتهای برجسته آمریکایی شامل رودی جولیانی، سناتور سابق رابرت توریسلی دمکرات از نیوجرسی، نیوت گینگریچ، رئیس مجلس سابق جمهوریخواه، لوئیس فری، مدیر سابق FBI، بیل ریچاردسون، فرماندار سابق نیومکزیکو و هم‌چنین شخصیتهای برجسته از دیگر کشورهای اروپا حضور داشتند.

واشنگتن اگزمینر ضمن اشاره به پروسه دادگاه اسدالله اسدی و سه مزدور دیگر به‌نقل از قاضی دادگاه نوشت: «این حمله‌یی به حاکمیت قانون دمکراتیک و آزادی بیان بود. "وقتی گروه خنثی‌سازی بمب ارتش می‌خواست بمب را خنثی کند، منفجر شد. یک روبات از کار افتاد. هزاران نفر در گردهمایی پاریس حضور داشتند. این امر می‌توانست منجر به کشته شدن بسیاری به‌دلیل انفجار و هم‌چنین هرج و مرج بعدی شود».

اگزمینر افزود: شورای ملی مقاومت پس از صدور حکم روز پنجشنبه، یک کنفرانس خبری مجازی برگزار کرد که در آن توریسلی با تأکید بر پیامدهای احتمالی در صورت موفقیت حمله، گفت: "نمی‌توان عظمت آنچه احتمال داشت در واقعه ۲۰۱۸ رخ می‌داد را بیان کرد."

توریسلی گفت: "اما در تاریخ رژیم ایران چیزی ممکن است تغییر کند، امروز، روز بسیار با اهمیتی است. یک کشور دارای حاکمیت، عضو سازمان ملل متحد... یک نماینده دیپلماتیک مأمور به خدمت داشته که به جرم توطئه در ارتکاب یک عمل تروریستی در قلب اروپا، گناهکار شناخته شده است. این یک اتفاق خارق‌العاده است". توریسلی افزود که این حادثه مشروعیت نمایندگی‌های دولت ایران را به‌طور کلی تضعیف می‌کند.

اگزمینر با اشاره به سخنان مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران نوشت: مریم رجوی از کشورهای اروپایی خواست که سفیران خود را از تهران فراخوانده و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات این کشور را به‌عنوان نهادهای تروریستی نامگذاری کنند.

رجوی گفت: "مردم ایران و بقیه جهان در چهار دهه گذشته از این تروریسم رنج برده‌اند. وزارت اطلاعات و امور خارجه و سفارتخانه‌های رژیم به‌طور مستقیم در این توطئه نقش داشتند."سکوت و بی‌عملی به هر بهانه‌یی فقط باعث تشجیع رژیم آخوندها برای ادامه جنایات و تروریسم آن می‌شود".

در هنگام حضور در کنفرانس خبری NCRI، تام ریج، وزیر پیشین امنیت داخلی، از مقامات بلژیکی به‌خاطر "شهامت" آنها در پیگیری دادگاه اسدی، تشکر کرد.

وی گفت: "با اظهار تأسف، ما احتمالاً می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که... پیامدهایی خواهد داشت، عواقبی در پی خواهد داشت [و] تلافی‌جویی خواهد شد."و من فکر می‌کنم قاضی و افراد امنیتی که برای بررسی این پرونده تعیین شده بودند... این موضوع را پذیرفتند و آمادگی داشتند که به‌عنوان یک کشور متعهد به حاکمیت قانون، ادامه کار برای آنها اساسی است"... .

واشنگتن اگزمینر نوشت: این محکومیتها در روابط دیپلماتیک بین تهران و غرب تأثیراتی دارد. جواد ظریف، وزیر امور خارجه رژیم، که NCRI ادعا می‌کند در این توطئه شریک بوده است، پس از متهم شدن اسدی گفت که کل این طرح یک عملیات "پرچم دروغین" است که برای آسیب رساندن به روابط اروپا با تهران پیش از دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، طراحی شده است.

محکومیت اسدی برنامه‌های سیاست خارجی رئیس‌جمهور بایدن در مورد ایران را پیچیده‌تر می‌کند…

یک سخنگوی وزارت امور خارجه هنگامی که از سوی واشنگتن اگزمینر با وی تماس گرفته شد، گفت که از این تحول اطلاع داشته است.

سخنگو گفت: "ایالات متحده اقدامات تروریستی را که برای تضعیف آزادی عقیده و بیان در هر نقطه از جهان بکار می‌رود، محکوم می‌کند."ما از همه تلاش‌ها برای حسابرسی از طراحان و مرتکبان چنین اقدامات شنیعی استقبال می‌کنیم".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e205c385-a785-4de2-acde-f8b54136f803"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات