728 x 90

واشینگتن اگزمینر: حضور نیروهای آمریکایی تا اخراج عناصر رژیم ایران از سوریه

نیروهای آمریکایی در سوریه
نیروهای آمریکایی در سوریه

واشنگتن اگزمینر، ۲۹سپتامبر۲۰۱۸ – در مطلبی به قلم «تراویس تیریتن» نوشت ترامپ نیروی عربی را در صحنه سوریه برای مقابله با ایران در نظر دارد.

به‌نوشته این سایت پرزیدنت ترامپ از طرحی حمایت کرده که یک حضور در سوریه را تا وقتی که رژیم ایران آنجا را ترک کند حفظ می‌کند. اما  جیمز جفری فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور جنگ‌زده در این هفته در نیویورک به خبرنگاران گفت، این معنایش لزوما این نیست که نیروی نظامی آمریکا در روی زمین مستقر باشد.

 

جزییات طرح مقابله با رژیم ایران در سوریه

متحدان عرب و نیروهای تحت حمایت آمریکا با حمایت هوایی آمریکا می‌توانند نیروی ۲۰۰۰نفری آمریکا در سوریه را جایگزین کنند و این در شرایطی خواهد بود که دولت آمریکا حرکت جدیدی را برای اخراج نیروهای تحت‌امر ایران از کل خاک سوریه شروع کرده است.

برنامه برای حفظ حضور نظامی آمریکا در سوریه تا این‌که ایران آنجا را ترک کند در این هفته توسط جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید ترسیم شده است.

بولتون گفت ما تا زمانی که نیروهای ایرانی در خارج از مرزهای ایران مستقر هستند سوریه را ترک نمی‌کنیم و این، دست نشاندگان و شبه‌نظامیان ایران را هم شامل می‌شود...

در این میان در مقابل این سؤال که مأموریت نیروهای آمریکا در سوریه علیه ایران تغییر کرده، متیس وزیر دفاع گفته است در حال حاضر نیروهای ما در سوریه فقط به‌خاطر شکست دادن داعش است و این را سازمان ملل هم تأیید کرده است...

 

شروط دولت آمریکا

اما جیمز جفری گفته است خروج نیروهای رژیم ایران و شبه‌نظامیان آنها اکنون یکی از ۳شرط دولت آمریکا است. یکی سوریه را ترک کنند. شرط دیگر شکست کامل داعش و سومین شرط حمایت از پروسه صلح سازمان ملل است...

وی گفت ارتش آمریکا می‌تواند برای متحدان در صحنه، حمایت هوایی تأمین کند همان‌گونه که در گذشته در عراق اینکار را کرده است.

وی گفت اینها نه یک سناریو برای آینده بلکه راههایی است که فعال خواهند شد.

لازم به یادآوری است که فرستاده ویژه آمریکا در سوریه در مصاحبه‌یی که روز چهارشنبه ۴مهرماه با روزنامه الشرق‌الأوسط در نیویورک تأکید کرد نیروهای ایالات متحده در سوریه باقی خواهند ماند، نه به‌عنوان نیروی اشغالگر بلکه تا رسیدن به سه هدف از پیش تعیین شده که یکی از آنها بیرون راندن رژیم ایران از سوریه است.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/786d5a08-a4df-4fa8-a6f4-bcca4a3cdfdd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات