728 x 90

واشنگتن پست: ژنرال اودیرنو در ۶۷سالگی درگذشت

ژنرال اودیرنو
ژنرال اودیرنو

واشنگتن پست ۱۷مهر۱۴۰۰: ریموند اودیرنو، ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا روز جمعه ۱۶مهر در ۶۷ سالگی پس از یک دورهٔ طولانی بیماری در اثر سرطان درگذشت. وی معمار اصلی افزایش نیروهای آمریکایی در طول جنگ عراق بود و در کاهش خشونت و افزایش ثبات در عراق نقش داشت. او بعداً رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌یی درگذشت ژنرال اودیرنو را به خانواده‌اش تسلیت گفت (واشنگتن پست و یو.اس.ای. تودی – ۱۷مهر).

 

نشریه مجاهد 624

 

خاطرنشان می‌کنیم که ژنرال اودیرنو پس از مذاکرتی دو روزه با سردار شهر شرف خواهر مجاهد مژگان پارسایی در روزهای ۱۹و۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۲ توافقنامه‌یی درباره گردآوری تسلیحات و تمرکز نیروها در اشرف امضا کرد.

متعاقباً ژنرال اودیرنو درباره مذاکرات دو روزه خود با مجاهدین در اشرف خاطرنشان کرد که مجاهدین اهل تسلیم نبودند چرا که خواهر مجاهد مژگان پارسایی جانشین فرمانده ارتش آزادیبخش ملی ایران به ژنرال آمریکایی گفته بود این کلمه را دیگر در مورد مجاهدین بکار نبرد و اگر می‌خواهد می‌تواند مجاهدین را آزمایش کند و بلافاصله بر روی آنها در همین ملاقات آتش بگشاید.

خبرگزاری فرانسه در ۲۱اردیبهشت۱۳۸۲ در این باره به‌نقل از اودیرنو گزارش کرد: «این یک تسلیم نیست. این یک توافق برای سرجمع کردن تسلیحات و گردآوری رزمندگان است... این برای من روشن است که آنها شیفته مبارزه‌شان هستند و به یک ایران دمکراتیک ایمان دارند. چه بساکه من وقتی روند مذاکرات را شروع کردم این را خوب درک نکرده بودم. ژنرال اودیرنو تأیید کرد که آمریکا با این گروه در مورد ایجاد دموکراسی و عدالت اشتراک نظر دارد». اودیرنو در همان زمان گفت که نامگذاری تروریستی مجاهدین به‌خاطر تعهد آنها به دمکراسی در ایران موضوعیت ندارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

خبرگزار ی فرانسه

 

اما چنانکه بعدا رئیس دفتر کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا فاش کرد، در وزارتخارجه آنها هر روز ساعت ۸صبح کارشان را با پرونده مجاهدین و پیشنهاد رژیم ایران برای مبادلة رهبران آنها با سران القاعده در تهران شروع می‌کردند. سرانجام دیک چینی معاون رئیس جمهور به کالین پاول دستور داد که این معامله شیطانی با ملایان حاکم بر ایران را که برنده‌ای جز رژیم ایران نداشت،جمع کند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f21a593-a882-44c4-9943-71239accacd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات