728 x 90

واشنگتن پست: ناآرامی مدارس ایران را فرا می‌گیرد

تحصن دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران -۱۰آبان
تحصن دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران -۱۰آبان

واشنگتن پست در گزارش خود در روز سه‌شنبه ۱۰آبان، پیرامون گسترش اعتراضات سراسری در ایران نوشت: دانش‌آموزان با شرکت در اعتراضات سراسری با سر دادن شعار آزادی، تصویر خامنه‌ای را لگدمال کردند.
در این گزارش آمده است بسیاری از خانواده‌ها می‌ترسند بچه‌هایشان را به مدرسه بفرستند چون می‌ترسند آنها مورد مراقبت قرار گیرند، کتک زده شوند، بازداشت و یا ناپدید شوند. اما اینکار می‌تواند مردم را علیه آنها رادیکال‌تر کند.
در این گزارش هم‌چنین آمده است معلمان زیر فشار قرار دارند تا هر گونه علامت مخالفت را خاموش کنند و اغلب در جلوگیری از نیروهای امنیتی که نوجوانان تحت‌نظر آنها را مورد هدف قرار می‌دهند، قادر به کاری نیستند. لیست حضور غیاب مدرسه، کارنامه‌ها و دوربینهای امنیتی تبدیل به ابزار سرکوب شده است. به والدین هشدار داده شده که بچه‌هایشان را کنترل کنند...
یک استاد حقوق‌بشر در دانشگاه کارلتون در اتاوا در کانادا، که به‌مدت ۲۰سال به‌عنوان وکیل حقوق‌بشر در ایران کار کرده است گفت که وزارت اطلاعات و بخش اطلاعات سپاه پاسداران بر بازداشت نوجوانان زیر ۱۸سال در ورای قانون نظارت دارند. وی گفت، «آنها، این نوجوانان را در خارج از استانداردهای حقوق کودکان زندانی نگه می‌دارند». .
یک دانشیار در کالج برنارد گفت: «رژیم به‌خاطر هدف قرار دادن بچه‌های مدرسه بسیار بی‌اعتبار شده است. دفاع از دولتی که به دانش‌آموزان خودش حمله می‌کند سخت و سخت‌تر شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa6dd618-8bcd-4f65-ad77-780c738a50d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات