728 x 90

آمریکا جتهای جنگنده اف۲۲ رادارگریز به قطر اعزام کرد

هواپیماهای جنگنده آمریکایی
هواپیماهای جنگنده آمریکایی

آمریکا هواپیمای جنگنده‌های رادارگریز آمریکا به پایگاه نظامی این کشور در قطر اعزام کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد، جتهای جنگنده اف۲۲ برای تقویت نیروهای ‌آمریکا در منطقه  وارد قطر شدند.

آسوشیتدپرس با مخابره این خبر نوشت: در میان تنش با رژیم ایران، این هفته حدود ۱۲جت جنگی رادار گریز اف۲۲ ـ به‌عنوان بخشی از تقویت نیروی درخواستی فرماندهی مرکزی آمریکا در ماه مه ـ در واکنش به تشدید تهدیدهای رژیم ایران علیه نیروهای آمریکا، به قطر اعزام شدند.

کارشناسان نظامی می‌گویند، هواپیماهای جنگنده اف-۲۲ در صورت درگیری نظامی با رژیم ایران می‌توانند سیستمهای موشکی از جمله پایگاههای استقرار موشکهای اس ۳۰۰ را هدف قرار دهند که حریم هوایی را برای سایر جنگنده‌ها امن می‌کند. 

به نوشته نشنال اینترست، جنگنده‌های ضدرادار اف ۲۲،  به پیچیده‌ترین حسگرها مجهز  هستند و یک شگفتی در تکنولوزی تولید هوایپماهای جنگنده محسوب می‌شوند. در صورت بروز درگیری، این هواپیما قادر  است بلافاصله اف ۱۴های رژیم ایران را شناسایی کرده  و موشکهای «ام ۱۲۰ دی» را به سوی آنها شلیک کنند.  حتی اگر موشکها تمام شوند، این جنگنده قادر به ادامه درگیری است و می‌تواند با استفاده از ویژگی رادارگریزی، خود را به هدف نزدیک کرده با انواع دیگری از موشکها و مسلسل هدف را غافلگیر کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b8f73a7-2803-4c95-9011-1dc53a7dfe58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات