728 x 90

واشنگتن پست: رژیم ایران در جام جهانی پیشاپیش یک بازنده است، خیابانها صحنه اعتراض است، نه جشن

مهاباد - سنگربندی خیابانها توسط مردم - آبان ۱۴۰۱
مهاباد - سنگربندی خیابانها توسط مردم - آبان ۱۴۰۱

واشنگتن پست در مقاله‌ای به تاریخ سه‌شنبه اول آذر با بررسی اعتراضات سراسری در ایران و آغاز جام جهانی فوتبال نوشت که رژیم ایران در جام جهانی پیشاپیش یک بازنده است.
در قسمتی از مقاله آمده است: «سنت طولانی‌ای وجود دارد که کشورهای دیکتاتور از جام جهانی فوتبال برای منحرف کردن توجهات داخلی و خارجی از ظلم و ستم خود استفاده می‌کنند، اما این بار چنین چیزی کارساز نخواهد بود. مهم نیست که تیم رژیم ایران در آخرین دوره مسابقات سه‌شنبه هفته آینده در دوحه مقابل ایالات متحده چگونه بازی کند. یک چیز، خیابان‌ها اکنون صحنه اعتراض است، نه جشن. بیش از دو ماه است که ایرانیان خواهان سقوط رژیم هستند. برای رژیم سخت است که به مقاومت در برابر غرب ببالد، وقتی که حتی در روز بازی اول، نیروهای امنیتی سرکوب خشونت‌آمیز خود را بر معترضان، به‌ویژه در شهر شمال غرب مهاباد، تشدید کردند. و اکنون هر گونه امیدی که رژیم تهران ممکن بود بتواند از جام جهانی برای منحرف کردن توجهات از تلاشهای وحشیانه خود در سرکوب جنبش اعتراضی پایدار استفاده کند، از بین رفت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8180df9-dfc1-4007-94e2-14df90003982"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات