728 x 90

واشنگتن پست: رژیم ایران به‌دنبال یک پروژه نظارتی با گستره «بی‌سابقه» بود

 رژیم ایران به‌دنبال یک پروژه نظارتی با گستره «بی سابقه»
رژیم ایران به‌دنبال یک پروژه نظارتی با گستره «بی سابقه»

واشنگتن پست روز ۲۷دی در گزارشی نوشت: رژیم ایران به‌دنبال یک پروژه نظارتی با گستره «بی سابقه» بود. در مطلب واشنگتن پست با عنوان «نگاهی در داخل مذاکرات برای یک برنامه نظارتی گسترده دولت در ایران» آمده است:
طبق تحقیقات انجام شده در روز دوشنبه از آزمایشگاه شهروندی دانشگاه تورنتو[سیتی زن لب]، رژیم ایران به‌دنبال توسعه یک سیستم نظارت سیار بی‌سابقه بوده و در مورد راه‌اندازی این برنامه با دو شرکت غربی گفتگو کرده است.
بر اساس اسناد هک شده‌ای که Citizen Lab صحت آنها را تأیید کرده است، جاه‌طلبیهای رژیم ایران بر ادغام عمیق در سیستم‌های تجاری تلفن همراه متمرکز شده است. در این گزارش آمده است: «قابلیتهای نظارت و سانسور ناشی از این سطح از یکپارچگی با ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه را نمی‌توان دست کم گرفت.
نویسندگان گزارش می‌گویند: «این اسناد به‌وضوح نشان‌دهنده هدف رژیم ایران برای یک ساختار نظارتی بی‌سابقه است که بر اساس تاریخچه رژیم ایران در سرکوب مخالفان و حقوق‌بشر به نقض بیشتر حقوق‌بشر منجر شده است.
تحقیقات روی اسنادی که Intercept در اختیار آزمایشگاه Citizen Lab قرار داد، نشان داد که این سیستم «اطلاعات جامعی درباره مشترکان ایرانی، از جمله اطلاعات شخصی شهروندان و غیرشهروندان در زمان خرید سیم‌کارت، در اختیار دولت ایران قرار می‌دهد».
محققان دریافتند میزان اطلاعاتی که مقامات ایرانی می‌توانند از ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه تحت این برنامه جمع‌آوری کنند، گسترده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7124c4b6-6b5e-413e-99fd-a32651259c93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات