728 x 90

واشنگتن پست: رئیسی یکی از بی‌آبروترین قاتلان در رژیم ایران است

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی
آخوند جلاد ابراهیم رئیسی

واشنگتن پست در سرمقاله روز ۳۱خرداد خود درباره سیرک انتخابات رژیم و انتصاب جلاد ۶۷ نوشت:

ابراهیم رئیسی آخوند ۶۰ساله که در رأی‌گیری روز جمعه رئیس‌جمهور اعلام شد یکی از بی‌آبروترین قاتلان در جمهوری اسلامی است که در کشتار مهندسی شده‌ هزاران زندانی سیاسی در سال۶۷ شرکت داشته است. میزان حضور گزارش‌شده در انتخابات ۴۸درصد بود که پایین‌ترین میزان شرکت از زمان انقلاب است و ۱۳درصد آراء هم سفید به‌صندوقها انداخته شد.

انتخابات رژیم ایران رژیمی را به ما نشان داد که حول یک هسته ایدئولوگ‌های بیرحم متمرکز است هر چند سلطه آن روی جامعه در حال ضعیف شدن است.

واشیگتن پست درباره میزان مشارکت در شعبده انتخابات رژیم نوشت: این نتیجه برای رژیمی که تنها ۲سال پیش با تظاهرات‌های خیابانی در سراسر کشور روبه‌رو بود و آنها را با درو کردن مردم با سلاحهای اتوماتیک فرونشاند، بدشگون است...
واشنگتن پست در ادامه در رابطه با چالشهای پیش روی آخوند رئیسی نوشت: «دولت بایدن که احیای توافق اتمی را یک اولویت خود قرار داده هیچیک از امیدهای طراح اولیه توافق یعنی پرزیدنت باراک اوباما برای معتدل شدن رفتار ایرانیان را نمی‌تواند کماکان داشته باشد... رئیسی روز دوشنبه حضور منطقه‌یی تهران و زرادخانه موشکهای بالستیک آنرا ”غیرقابل مذاکره“ خواند؛ این امر انجام یک توافق جدید را مشکل‌تر خواهد ساخت»... .
این گزارش در ادامه افزود: «مذاکره‌کنندگان رژیم ایران هم‌چنین خواستار آن هستند که تحریم‌های آمریکا روی رئیسی که توسط دولت ترامپ اعمال شده، برداشته شود. انجام چنین کاری برای کاخ‌سفید بایدن که حقوق‌بشر دارای نقشی مرکزی در سیاست خارجی خود قرار داده، باعث آبروریزی خواهد بود.

هر چند آمریکا باید به مخالفت با سرکوب داخلی در ایران و تهاجمات خارجی‌اش با تحریم‌ها و حمایت از متحدان منطقه‌یی ادامه دهد، اما تغییر رژیم باید توسط خود ایرانیان صورت گیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/781cef36-8111-457f-bf0c-9aac931323a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات