728 x 90

واشنگتن پست: انتخابات ایران ماهیت یک نظام تضعیف‌شده ولی بی‌رحم را آشکار کرد

صندوق اخذ رای - عکس از آرشیو
صندوق اخذ رای - عکس از آرشیو

شورای سردبیری واشنگتن پست؛ روزنامه پر تیراژ پایتخت آمریکا در مقاله‌ای به تاریخ سه‌شنبه اول تیر با بررسی نمایش انتخابات در رژیم آخوندی؛ آنرا انتخاباتی نامید که ماهیت یک نظام تضعیف‌شده ولی بی‌رحم را آشکار کرد.
مقاله با یادآوری کشتار و قتل‌عام زندانیان سیاسی در دهه۶۰؛ انتخاب رئیسی را بعد از تصفیه دیگر کاندیداهای باندهای رژیم ممکن دانست و نوشت: «بهای آن بازی قدرت، نمایش تاریخی عدم رضایت عمومی نسبت به نظام سیاسی بود».


مقاله سردبیران این روزنامه معتبر با اشاره به قیام آبان ۹۸ و کشتار مردم توسط حکومت ادامه می‌دهد «نتیجه این انتخابات برای نظامی که همین دو سال پیش تظاهرات گسترده خیابانی در سراسر کشور را با مسلسل پاسخ داد آینده خوبی ندارد، و اظهار خوش‌بینی دیپلماتها درباره توافق هسته‌یی دور از عقل می‌نماید».
نویسندگان مقاله در قسمت دیگری با اشاره به مذاکرات جاری در وین اضافه می‌کند: «اجرای درخواست مذاکره‌کنندگان ایرانی که خواهان رفع تحریم از شخص ابراهیم رئیسی هستند، برای حکومت بایدن که حقوق‌بشر را در محور سیاست خارجی خود قرار داده، سرشکستگی به همراه خواهد داشت.
مقاله در پایان با یادآوری سیاست‌های تخریبی رژیم آخوندی در منطقه و سیاست آمریکا در قبال این رژیم می‌نویسد «آمریکا باید با تحریم و حمایت از متحدان خود در منطقه، در برابر سرکوب داخلی و تهاجم خارجی جمهوری اسلامی‌ بایستد، ولی تغییر رژیم باید به دست خود ایرانی‌ها انجام گیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb4b47b9-0311-4098-bdc9-5379c708a446"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات