728 x 90

واشنگتن فری‌بیکن: یک عضو شبکه نفوذ رژیم ایران ۵بار از کاخ‌سفید بازدید کرده است

واشنگتن فری‌بیکن: علی واعظ یک عضو شبکه نفوذ رژیم ایران
واشنگتن فری‌بیکن: علی واعظ یک عضو شبکه نفوذ رژیم ایران

واشنگتن فری‌بیکن ۱۱مهر۴۰۲ فاش کرد: طبق لیست گزارش بازدیدکنندگان، یکی از اعضای یک شبکه نفوذ مخفی حکومت ایران دست‌کم پنج بار برای دیدارهای سطح بالا با مقامات ارشد آمریکایی از کاخ‌سفید بازدید کرده است.

به گفته سمافور، علی واعظ، تحلیلگر ایران در گروه بین‌المللی بحران، هفته گذشته به‌عنوان عضوی از یک شبکه تبلیغاتی گسترده تحت کنترل حکومت ایران افشا شد که به‌پیشبرد نقاط گفتگوی (رژیم) تهران در واشنگتن دی. سی و نفوذ در سیاست‌ها کمک کرد. بنا بر گزارشها، واعظ به‌عنوان بخشی از طرح کارشناسان ایران، عملیات نفوذی که توسط وزارت‌خارجه (رژیم) ایران اداره می‌شود، با همکاران ارشد حکومت ایران در ارتباط بوده است.

آرین طباطبایی، یکی دیگر از اعضای ادعایی طرح کارشناسان ایران، به‌عنوان یک مقام ارشد پنتاگون خدمت می‌کند و دارای مجوز امنیتی است؛ این امر باعث شد قانونگذاران جمهوریخواه خواستار لغو دسترسی فوق سری او بشوند.

واعظ یکی از نزدیکان رابرت مالی، نماینده آمریکا در ایران است که در اوایل سال جاری از سمت خود برکنار شد و در بحبوحه تحقیقات درباره سوء‌استفاده از اطلاعات محرمانه ادعایی، مجوز امنیتی وی سلب شد.

واعظ بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ دست‌کم پنج جلسه در کاخ‌سفید داشته، در حالی که دولت بایدن درگیر دیپلماسی با (رژیم) ایران بود که منجر به معامله گروگانها در ماه گذشته شد و حدود ۶ میلیارد دلار درآمد برای رژیم آزاد کرد.

در ۱۳ آوریل ۲۰۲۲، واعظ در فهرست بازدیدکنندگان کاخ‌سفید به‌عنوان اسکورت دستیار شخصی سولیوان، هازل کاستیلو، ثبت می‌شود. دو ماه بعد، اسم واعظ به‌عنوان بازدید کننده از بال غربی و اسکورت کیمبرلی لانگ، یکی دیگر از دستیاران سالیوان، ثبت می‌شود.

واعظ سپس در ۳ و ۸ فوریه از کاخ‌سفید دیدن کرد و هر دو بار با مک گرک دیدار کرد. در ماه مارس، واعظ زمانی که در مراسم تعطیلات نوروزی شرکت کرد، سفر دیگری به کاخ‌سفید داشت که سال نو ایرانی را جشن می‌گرفت.

کاخ‌سفید به درخواست واشنگتن فری‌بیکن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دیدارها یا این‌که آیا این جلسات با توجه به مشارکت ادعایی واعظ در شبکه تبلیغاتی حکومت ایران بررسی می‌شود، پاسخ نداد. واعظ هم‌چنین به درخواست برای اظهارنظر در مورد محتوای نشست خود با سولیوان و مک گرک پاسخ نداد.

فری‌بیکن در ادامهٔ گزارش خود، خاطرنشان کرد: «ایمیل‌های فاش‌شده حکومت ایران که توسط سمافور بررسی شده نشان می‌دهد که واعظ با مصطفی زهرانی که ریاست یک اتاق فکر مستقر در تهران و نزدیک به‌رژیم را برعهده دارد، در تماس بوده است. گزارش‌شده است که واعظ نسخه‌هایی از نوشته‌های خود را قبل از انتشار برای باز بینی برای زهرانی فرستاد. بر اساس گزارش سمافور دست‌کم در یک مورد، نوشته‌های واعظ برای جواد ظریف، وزیر خارجه سابق (رژیم) ایران ارسال شد.

گزارش‌شده است که (آرین) طباطبایی مقام ارشد پنتاگون که زیر نظر مالی کار می‌کرد نیز قبل از شرکت در رویدادهای مختلف سیاسی با ظریف ارتباط مستقیم داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b037bbfb-b2b9-46d6-a404-60d824486142"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات