728 x 90

واشنگتن فری‌بیکن: جمهوری‌خواهان کمکهای عراق را به‌دلیل حمایت این کشور از تروریسم ایران متوقف کردند

شبه نظامیان عراقی
شبه نظامیان عراقی

واشنگتن فری بیکن پنجشنبه ۲۰بهمن طی مطلبی به قلم آدام کردو نوشت: جمهوری‌خواهان کمکهای عراق را به‌دلیل حمایت این کشور از تروریسم ایران متوقف کردند.
در ادامه آمده است در حالی که بایدن چشم خود را بر روابط رو به رشد ایران و عراق می‌بندد، جمهوری‌خواهان کمکهای عراق را مورد بررسی قرار می‌دهند.
به‌گفته قانونگذاران و منابع کنگره، بیش از نیم میلیارد دلار کمک امنیتی آمریکا به عراق ممکن است در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده مبنی بر این‌که این پول به نفع تروریست‌های ایرانی است، قطع شود.
جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی طرح‌هایی برای لغو کمک مالیات‌دهندگان آمریکایی به عراق - چهارمین دریافت کننده بزرگ کمکهای امنیتی ایالات متحده - با استناد به اتحاد رو به رشد این کشور با گروه‌های نیابتی رژیم ایران هستند که تقریباً در هر سطحی از نیروهای مسلح عراق حضور دارند.
این دلارهای کمکی، به یک اولویت برای دولت بایدن تبدیل شده است زیرا تلاش می‌کند مانع فروپاشی اقتصاد بغداد شود.
رهبران جمهوری‌خواه می‌گویند پس از تصمیم ماه گذشته دادگاه عراق برای صدور حکم بازداشت برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، با این ادعا که تصمیم او در سال۲۰۲۰ برای کشتن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی در خاک عراق جنایت جنگی است، دیگر مجوزی به این بسته‌های کمکی رو به رشد نخواهند داد.
این تصمیم و هم‌چنین اتحاد فزاینده عراق با ایران، مخالفت جمهوری‌خواهان را با این کمک تحریک می‌کند.
«عراق، که ما میلیون‌ها دلار کمک امنیتی باپول مالیات‌دهندگان برای یک سال به آن می‌دهیم، رئیس‌جمهور ترامپ را به اتهام «جنایت» خارج کردن مغز متفکر تروریستها قاسم سلیمانی از میدان جنگ متهم کرده است». یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان به واشنگتن فری بیکن گفت. با این حال پرزیدنت بایدن چشم خود را بر روابط رو به رشد عراق با ایران می‌بندد. دولت بایدن بی‌پروا از بازیگران بد خارجی حمایت مالی می‌کند و کنگره باید به‌دقت نگاه کند که دلارهای مالیات‌دهندگان ما در خارج از کشور کجا می‌رود. 
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e3995ce-df7e-41f5-8feb-7a03cea66a15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات