728 x 90

واشنگتن فری‌بیکن: بایدن «صدا و سیما» بازوی اصلی تبلیغاتی رژیم ایران را از تحریم‌های آمریکا مستثنی کرد

صدا و سیمای رژیم
صدا و سیمای رژیم

واشنگتن فری بیکن روز چهارشنبه سوم اسفند در گزارشی نوشت: بایدن بازوی اصلی تبلیغاتی ایران را از تحریم‌های آمریکا مستثنی کرد. این نهاد رسانه دولتی به رژیم در سانسور و تحریف جنبش اعتراضی گسترده کمک می‌کند.
دولت بایدن از تحریم‌ها علیه بازوی خبری دولتی ایران چشم‌پوشی کرد، حتی در شرایطی که رژیم تندرو از این رسانه برای تحریف و گزارش ناقص قتل مخالفان و دامن‌زدن به محاکمات ساختگی علیه معترضان استفاده می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در ۱۵فوریه، بر اساس یک اطلاعیه غیرعلنی ارسال شده به کنگره و دریافت شده توسط واشنگتن فری بیکن، از تحریم‌ها علیه کانال صدا و سیمای جمهوری اسلامی (IRIB)، رسانه اصلی تبلیغاتی رژیم، چشم‌پوشی کرد.

این معافیت به صدا و سیما اجازه می‌دهد تا معاملات مالی را انجام دهد، و همزمان تبلیغاتی را منتشر و به رژیم تندرو کمک کند تا اعتراضات سراسری را که تهدیدی برای سرنگونی رژیم آخوندی تهران است را سرکوب کند.
این معافیت کمتر از یک ماه پس از لغو تحریم‌ها علیه همکاری هسته‌یی ایران و روسیه توسط دولت بایدن صورت می‌گیرد...
گزارش‌ شده است که از تصاویر صدا و سیما برای کمک به رژیم برای محکوم کردن چند ایرانی متهم به ضرب و شتم یکی از اعضای نیروهای امنیتی استفاده شده است. این افراد پس از شکنجه در زندان و مواجهه با آنچه ناظران آن را محاکمه ساختگی می‌نامیدند، به اعدام محکوم شدند...
معافیت تحریم‌ها برای هر کسی که با صدا و سیما تجارت می‌کند معافیتهایی را در نظر می‌گیرد و دسترسی آن را به زیرساخت‌های مخابراتی جهانی فراهم می‌کند. بر اساس اطلاعات مندرج در معافیت، این شامل «معاملات مربوط به ارائه خدمات اتصال زمینی و اتصالات فیبر نوری در خارج از ایران» و هم‌چنین تراکنش‌های مختلف مدیریت ماهواره‌یی است...
ریچارد گلدبرگ، مدیر سابق مقابله با تسلیحات کشتار جمعی ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت که معافیت‌های تحریمی از کسانی محافظت می‌کند که به رژیم کمک می‌کنند تا جنبش اعتراضی را سرکوب کند.
گلدبرگ گفت: «کمی عجیب است که دولت افرادی را که برای صدا و سیما کار می‌کنند تحریم می‌کند اما صدا و سیما را تحریم نمی‌کند. صدا و سیما سکوهایی در خارج از ایران دارد که ایالات متحده می‌تواند آنها را با تحریم هدف قرار دهد. پخش اعترافات اجباری مخالفان شکنجه شده باید بلیطی به جهنم باشد چه رسد به تحریم‌های ایالات متحده»... .
همان‌طور که فری بیکن برای اولین بار گزارش داده بود، دولت اوباما از تحریم‌های صدا و سیما به‌عنوان بخشی از یک توافق جانبی که در جریان مذاکرات بر سر توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ امضا شد، چشم‌پوشی کرد.

دولت ترامپ هم‌چنین معافیت از تحریم‌ها برای صدا و سیما را در زمان قدرتش صادر کرد و خشم جمهوری‌خواهان کنگره و ناراضی‌های ایرانی را برانگیخت که برای افزایش فشار بر رژیم ایران طی یک سری اعتراضات جداگانه در سال۲۰۱۹ که در نهایت ناکام ماندند، فشار می‌آوردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2bf4e612-6082-4079-a449-d4a8ec8c76e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات