728 x 90

واشنگتن تایمز: لیندا چاوز: مردم ایران به‌دنبال تغییر رژیم از درون هستند و جهان باید در کنار آنها بایستد

لیندا چاوز: مردم ایران به‌دنبال تغییر رژیم از درون هستند
لیندا چاوز: مردم ایران به‌دنبال تغییر رژیم از درون هستند

واشنگتن‌تایمز – مقالهٔ لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید

یک بحران بزرگ با رژیم ایران در افق پدیدار می‌شود

مردم ایران به‌دنبال تغییر رژیم هستند و جهان باید در کنار آنها بایستد

 

لیندا چاوز مدیر پیشین روابط‌عمومی کاخ‌سفید طی مقاله‌ای در واشنگتن‌تایمز ۱۵دی ۱۴۰۰ –با اشاره به اعتراضات اخیر در ایران از جمله تظاهرات سراسری معلمان و حضور گسترده زنان در آن می‌نویسد:

این قیام در مقیاسی حتی بزرگ‌تر در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان۹۸) دوباره ظهور کرد و نزدیک به ۲۰۰شهر و شهرک را در بر گرفت و مقامات را وادار کرد تا یکی از بدترین سرکوب‌ها در دهه‌های اخیر را علیه مخالفان انجام دهند. تقریباً ۱۵۰۰معترض صلح‌جو در عرض چند روز کشته شدند و هزاران نفر دیگر برای ماه‌ها شکنجه شدند.

با وجود این، شدت سرکوب در فرونشاندن مخالفان بی‌اثر بود. دو ماه پس از سرکوب قیام ۲۰۱۹ توسط رژیم، دانشجویان و مبارزان ایرانی بار دیگر در حدود نیمی از استانهای کشور به خیابان‌ها آمدند تا سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین توسط موشک سپاه را محکوم کنند. مانند قیامهای سراسری، در این اعتراضها نیز شعارهایی مبنی بر تغییر رژیم و با تمرکز بر سپاه پاسداران سر داده شد که نقش اصلی را در کشتار دو ماه قبل ایفا کرده بود.

در فوریة۲۰۲۰، اکثریت جمعیت ایران زمانی که نمایش انتخابات پارلمانی این رژیم را تحریم کرد، تعهد همیشگی خود را در به چالش‌کشیدن رژیم و حمایت از تغییر نظام نشان داد

بلافاصله پس از تأیید رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی جمهوری اسلامی، ائتلاف دمکراتیک شورای ملی مقاومت ایران میزبان یک کنفرانس و گردهمایی بین‌المللی برای بحث در مورد آینده میهن خود و چشم‌انداز تغییر حکومت بود. در (این کنفرانس)، مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، پیش‌بینی کرد که «دوران جدید» با (ریاست‌جمهوری) رئیسی در افزایش بی‌سابقه «خصومت و دشمنی بین رژیم ایران و جامعه» تعریف می‌شود.

لیندا چاوز در ادامه مقاله خود در واشنگتن تایمز می‌نویسد:

اعتراضات مداوم معلمان تنها یک نمونه از دقیق‌بودن این پیش‌بینی است. پیش از این ماه گذشته اعتراضات گسترده‌یی در میان کشاورزان اصفهان رخ داد که به‌نوبة خود اعتراضات گسترده‌تری را در پی داشت؛ درگیری با نیروهای امنیتی منجر به‌نابینایی یا زخمی شدن تعدادی از کشاورزان شد. این تحولات به‌این احتمال دامن می‌زند که هر اعتراض جدید پیام آن قیام‌ها را جذب کند و به‌یک فشار مجدد برای تغییر رژیم تبدیل شود.

لیندا چاوز با تأکید بر این‌که که تنها راه‌حل روشن برای تهدیدات و بحران‌هایی که هم‌اکنون از تهران نشأت می‌گیرند، (برقراری) یک نظام جدید در ایران است می‌افزاید.

از آنجایی که تهدید رژیم حاکم بر ایران در سال۲۰۲۲ هم‌چنان رو به‌افزایش است، باید امیدوار باشیم که غرب بر سکوت خود غلبه کند. ما باید امیدوار باشیم که ایالات‌متحده و متحدانش خود را از وضعیت موجود رها کنند، از جمله تعهدی برده‌وار به‌فرآیند مذاکرات اتمی که هیچ نشانهٔ امیدی در وادار کردن رژیم به‌تغییر رفتار خود در آن دیده نمی‌شود. سیاست‌گذاران غربی باید آنچه را که مدت‌هاست مبارزان ایرانی از هر قشری فهمیده‌اند، درک کنند: این احمقانه است که انتظار داشته باشیم رژیم حاکم رفتار خود را تغییر دهد.

در واقع مردم ایران به‌دنبال تغییر رژیم از داخل ایران هستند و جهان باید در کنار آنها بایستد. (واشنگتن‌تایمز۱۵ دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c809a0a2-9350-4ac2-9362-d8a7f80c0220"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات