728 x 90

واشنگتن تایمز: مذاکرات بر سر توافق هسته‌یی جدید با رژیم ایران در حال حاضر به‌بن‌بست رسیده است

بن‌بست مذاکرات بر سر توافق هسته‌یی
بن‌بست مذاکرات بر سر توافق هسته‌یی

واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت: مذاکرات بر سر توافق هسته‌یی جدید با رژیم ایران در حال حاضر به‌بن‌بست رسیده است. اما انتظار می‌رود مذاکرات از سر گرفته شود. محتمل‌ترین نتیجه این تحولات رویارویی بین اسراییل و رژیم ایران خواهد بود.

واشنگتن تایمز روز ۲۴فروردین افزود: پیامدهای توافق بایدن با رژیم ایران به‌طور خطرناکی برای جهان بدتر خواهد بود. دولت باید از آرامش در مذاکرات برای بازنگری در پیمان معیوب استفاده کند.

در گزارش واشنگتن تایمز آمده است: برای سیاست‌گذاران عاقلانه این است که از این آرامش برای نگاهی هوشیارانه به پیش‌نویس توافق استفاده کنند. آنها باید توجه ویژه‌یی به پیامدهای خطرناک منطقه‌ای که از یک توافق ناقص دیگر با ایران به‌وجود می‌آید داشته باشند... .
محتمل‌ترین نتیجه این تحولات، جنگ منطقه‌ای ویرانگر بین اسراییل و ایران خواهد بود. زیرا تل آویو تلاش می‌کند تهران را از دستیابی به هدف اعلام‌شده خود یعنی محو اسراییل از روی زمین باز دارد. این جنگ ناگزیر با حمله رژیم ایران به عربستان سعودی و امارات متحده عربی گسترش خواهد یافت. حتی اگر جنگ فوری وجود نداشته باشد، منطقی است که ترکیه، عربستان سعودی و مصر فکر کنند که برای بازدارندگی رژیم ایران، زرادخانه‌های هسته‌یی ضروری است. وضعیت خطرناکی که می‌تواند به جنگ هسته‌یی نیز منجر شود.
بیایید زیباترین سناریوها را بدون جنگ یا اشاعه هسته‌یی در نظر بگیریم. این توافق هنوز ممکن است میلیاردها دلار از سرمایه‌های مسدود شده ایران را آزاد کند و تحریم‌های کنونی علیه رژیم را لغو کند. این امر دیکتاتوری بنیادگرای رژیم را قدرتمند و خطرناکتر می‌کند، درست همان‌طور که پس از توافق هسته‌یی اولیه ۲۰۱۵ انجام داد.
آن توافق به تهران یک سود بادآورده داد که رژیم بی‌درنگ از آن برای تسریع برنامه غنی‌سازی اورانیوم و موشک‌های بالستیک خود استفاده کرد. این بودجه هم‌چنین به سپاه پاسداران کمک کرد تا مداخله نظامی خود را در سوریه افزایش دهد و انتقال پهپادها و موشک‌های پیشرفته را به شبکه مرگبار گروه‌های تروریستی نیابتی: حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، شبه‌نظامیان عراقی و شبه‌نظامیان حوثی در یمن افزایش دهد. این گروه‌های تروریستی ضدغربی غیرنظامیان را در اسرائیل، عراق، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هدف قرار می‌دهند.

در حالی که دیپلماتهای رژیم ایران درگیر مذاکرات هسته‌یی در وین بوده‌اند، تهران مجموعه‌ای از حملات نیابتی را علیه نیروهای آمریکایی در منطقه و اسرائیل، عراق، عربستان سعودی و امارات متحده عربی ترتیب داده بود.
این حملات احتمالاً پس از توافق جدید با ایران افزایش خواهند یافت. امتیازات ایالات متحده در مورد تحریم‌ها به تداوم افزایش نظامی، شبکه تروریستی نیابتی، سرکوب داخلی و برنامه هسته‌یی ایران کمک مالی خواهد کرد.
علاوه بر این، توافق جدید با ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تقویت می‌کند، اتحاد اقتصادی و نظامی بین روسیه و ایران را تقویت می‌کند و راههای بیشتری را برای روسیه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و اروپا که به‌دلیل تهاجم این کشور به اوکراین اعمال شده‌اند، باز می‌کند.
هم‌چنین این احتمال نگران‌کننده وجود دارد که دولت بایدن همان اشتباهی را که دولت اوباما مرتکب شد مرتکب شود: در مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده منطقه‌یی ایران پس از حصول توافق هسته‌یی، هر چند ناقص شکست بخورد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5477da45-693b-42c8-8aeb-2f7dd1c46b76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات