728 x 90

واشنگتن تایمز: فرانسه تصمیم به مقابله با رژیم ایران می‌گیرد

فرانسه تصمیم به مقابله با رژیم ایران میگیرد
فرانسه تصمیم به مقابله با رژیم ایران میگیرد

واشنگتن تایمز در مقاله‌ای به قلم تاد وود می‌نویسد دولت فرانسه بعد از یک اقدام تروریستی شدید در خاک فرانسه تصمیم گرفت هیچ انتخابی بجز مقابله با رژیم ایران ندارد.

تاد وود در مقاله خود در روز چهارشنبه ۱۱مهرماه می‌نویسد، این به‌دنبال اقدامی است که در تابستان علیه گروه اصلی مخالفان ایرانی، مجاهدین خلق ایران صورت گرفت، که یک گردهمایی عظیم در ژوئن در پاریس برگزار کرده بود. در حال حاضر سؤال این است که فرانسه و بقیه اروپا با بقیه توافق پاره پاره هسته‌یی ایران چه می‌کنند.

 

توقیف داراییهای وزارت اطلاعات ایران

از سویی رویترز گزارش داد، دولت (ماکرون) داراییهای آژانس اطلاعاتی ایران همچنین آن دو نفر اتباع خارجی را مسدود کرد، فرانسه می‌گوید پشت همه اینها یک تحقیق طولانی، دقیق و مفصل توسط سرویس [اطلاعات] ما بود که ما را برای رسیدن به نتیجه آماده کرد. بدون هیچ شکی، این مسئولیت به گردن وزارت اطلاعات ایران افتاده است.“

 

همچنین رویترز اضافه می‌کند معاون وزیر و مدیرکل اطلاعات، سعید هاشمی مقدم، دستور حمله را داد و اسدالله اسدی، دیپلمات مستقر در وین که توسط مقامات آلمان در بازداشت است آن‌را به اجرا گذاشت.

رویترز می‌نویسد بقیه جهان غرب در حال حاضر در مورد اقدام تروریستی خنثی شده، و همچنین از دستگیری دو نفر از ایرانیان در واشنگتن دی سی، که چهره‌های مقاومت را هدف قرار می‌دادند و حمله خنثی شده دیگر علیه سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی در مارس. که در هر دو رویداد وکیل رئیس جمهور، شهردار رودی جولیانی حضور داشت مطلع هستند...

شورای ملی مقاومت ایران یک بیانیه در مورد تصمیم فرانسه صادر کرد و خواستار اقدام علیه رژیم در اروپا شد، در بخشی از آن آمده: ”تصمیم این اقدام تروریستی چند ماه پیش توسط رهبر عالی علی خامنه‌ای، رئیس‌جمهور رژیم (حسن روحانی)، وزرای امور خارجه (جواد ظریف) و وزیر اطلاعات، دبیر شورای عالی امنیت، فرماندهان سپاه پاسداران، نیروی قدس، ضداطلاعات سپاه پاسداران و معاون سیاسی امنیتی خامنه‌ای گرفته شده بود، وزارت اطلاعات مسئول اجرای طرح بود...

 

برای جلوگیری از تروریسم رژیم ایران در کشورهای اروپایی، اعلامیه اتحادیه اروپا از ۲۹آوریل ۱۹۹۷، باید در برخورد با پرسنل و عوامل مأموریت وزارت اطلاعات اجرا گردد.“

واضح است که رژیم ایران جنایتکار است. وقت آن است که اروپا به این واقعیت بپردازد، ملاحظات پولی و مالی را کنار بگذارد و به رئیس‌جمهور ترامپ در مقابله با این دولت شریر بپیوندد.

 

بیشتر بخوانید

کشف سلاح در تهاجم پلیس فرانسه به مرکز بنیادگرایی وابسته به رژیم ایران/ گزارش العربیه

 

دولت فرانسه روز سه‌شنبه ۲اکتبر اعلام کرد، دارایی سرویس‌های وزارت اطلاعات ایران در این کشور را به مدت ۶ماه مسدود کرده است.

به گزارش العربیه، تمام سپرده‌ها و اموال وابسته به مرکز موسوم به «مرکز الزهرا» در فرانسه توقیف شده است.

فرانسه همچنین حسابهای دو دیپلمات ایرانی متهم به ارتباط با طرح حمله به گرد‌همایی سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس را مسدود کرد.

اسدالله اسدی متولد ۲۲دسامبر ۱۹۷۱ در ایران و یکی از دیپلمات‌های ایرانی در طرح حمله به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در فرانسه متهم و بازداشت شدند.

 

وال استریت ژورنال: فرانسه دارائی‌های رژیم ایران را به‌خاطر طرح بمب‌گذاری منجمد کرد

به گزارش وال استریت ژورنال فرانسه برای مجازات تهران به‌خاطر طراحی فعالیت تروریستی در اروپا بواسطه اتهام یک طرح تروریستی در خاک فرانسه، دارائی‌های آژانس اطلاعاتی ایران و ۲مأمور آن‌را منجمد کرد.

گفته می‌شود که این انجماد حداقل برای ۶ماه روی این دو مقام یعنی اسدالله اسدی و سعید هاشمی‌مقدم که مقامات اروپایی آنها را متهم به دست داشتن در حمله شکست خورده می‌کنند، به‌علاوه مدیریت امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران، اعمال خواهد گردید.

این روزنامه می‌نویسد این اقدامات نشانه تلاش دولت فرانسه برای مجازات رژیم ایران به‌خاطر طرحی است که مستقیماًً به مقامات دولت ایران مرتبط است

 

وزیر خارجه فرانسه: رویکرد قوی علیه رژیم ایران

ژان-ایو لودریان، وزیرخارجه فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات ایران “ضرورت رویکردی قوی در روابط ما با رژیم ایران را مورد تأیید قرار می‌دهد.”

روشن نیست که مقامات و مدیریت اطلاعات ایران، اگر هم چیزی در فرانسه داشته باشند، این دارائی‌ها چیست؟

در گزارش آمده است این طرح جلسه سالانه شورای ملی مقاومت ایران و پشتیبان اصلی آن مجاهدین خلق را هدف قرار داد.

این جلسه به‌طور معمول لیستی از سیاستمداران آمریکایی که دیدگاهی مهاجم نسبت به رژیم ایران دارند را شامل می‌شود. اما امسال سخنران اصلی رودی جولیانی بود

متیو دالتون که این گزارش را در وال استریت ژورنال قلم زده، اشاره می‌کند که این هفته یک دادگاه آلمان اجازهٔ استرداد اسدی به بلژیک را صادر کرد و این استدلال که وی به‌خاطر مصونیت دیپلماتیک باید اجازهٔ بازگشت به ایران پیدا کند را رد نمود.

به‌گفته یک مقام فرانسوی، مقدم یک مقام ارشد اطلاعات در تهران است که دستورات این عملیات را صادر کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cbf6d54-9fbe-4997-8bd7-34cab124dfa3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات