728 x 90

واشنگتن تایمز: صدها شخصیت ایرانی مقیم آمریکا از بایدن خواستند رئیسی را از حضور در سازمان ملل منع کند

آمریکا-تظاهرات جهانی ایرانیان آزاده - عکس از آرشیو
آمریکا-تظاهرات جهانی ایرانیان آزاده - عکس از آرشیو

واشنگتن تایمز روز جمعه ۱۸شهریور صدها شخصیت ایرانی آمریکایی از بایدن خواستند رئیسی جلاد را از حضور در سازمان ملل منع کند.

بیش از ۵۰۰دانشمند، محقق و مدیر صنعتی ایرانی-آمریکایی از کاخ‌سفید می‌خواهند تا از ورود ابراهیم رئیسی به ایالات متحده برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در اواخر ماه جاری ممانعت کند.

این گروه روز پنجشنبه در نامه‌یی به رئیس‌جمهور بایدن خواستار «اقدامات قوی و فوری برای نشان دادن این موضوع شد که رئیسی نماینده مردم ایران نیست و بنابراین باید از دادن ویزا ورود به ایالات متحده به ا و خودداری شود».

امضاکنندگان می‌گویند: «بیش از یک قرن است که مردم ایران برای رهایی از ظلم شاه و آخوندهای حاکم بر ایران مبارزه کرده‌اند. ما از شما می‌خواهیم که درخواست مردم ایران برای صلح، آزادی و یک جمهوری غیرهسته‌یی و سکولار ایران در کنار مردم ایران بایستید»... . این نامه به درخواست‌های فزاینده گروه‌های اپوزیسیون ایرانی در ایالات متحده و قانون‌گذاران از هر دو حزب می‌افزاید تا [رئیسی] روحانی افراطی را که به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد از پا گذاشتن در خاک آمریکا منع شود.

سازمان جوامع ایرانی آمریکایی (OIAC)، گروهی متحد با سازمان مجاهدین خلق، ماه گذشته هزاران عکس از ایرانیانی که در جریان اعدام‌های زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ کشته شدند را ماه گذشته در منطقه «نشنال مال واشنگتن» به نمایش گذاشت کسانی که در طی اعدامهای زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ اعدام شده بودند... این احکام اعدام به دستور روح‌الله خمینی، ولی‌فقیه ایران و توسط هیأتی متشکل از سه قاضی که به‌گفته آنها رئیسی در آن خدمت کرده بود، اجرا شد.

این گروه می‌گوید رئیسی که سال گذشته به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد، نقش مستقیمی در اعدام دسته‌جمعی ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ و کشته شدن بیش از ۱۵۰۰ معترض در جریان قیام ۲۰۱۹ در ایران داشت... .

گروه‌های حقوق‌بشر و مقامات فعلی و سابق سازمان ملل خواستار تحقیقات رسمی درباره نقش رئیسی در این قتلها شده‌اند... . در سال۲۰۱۹، دولت ترامپ رئیسی را که در آن زمان رئیس قوه قضاییه ایران بود، به‌دلیل نقش وی در تأیید اعدام چند نوجوان بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ تحریم کرد...

چندین عضو دیگر کنگره نیز ماه گذشته پس از تأیید ایران از قصد رئیسی برای سفر به نیویورک، زنگ خطر را به صدا درآوردند.

هفت سناتور در نامه‌یی به بایدن، با اشاره به توطئه سپاه پاسداران برای ترور مقامات ارشد فعلی و سابق ایالات متحده، از آقای بایدن خواستند درخواست روادید رئیسی را رد کند...

این نامه توسط سناتورهای جمهوری خواه تام کاتن از آرکانزاس، ریک اسکات و مارکو روبیو از فلوریدا، چاک گراسلی و جونی ارنست از آیووا، مارشا بلکبرن از تنسی و تد کروز از تگزاس امضا شد...

بنا به گزارش فاکس نیوز پنجشنبه ۱۷شهریور یک گروه دو حزبی از قانونگذاران مجلس نمایندگان از پرزیدنت بایدن می‌خواهند که «ویزای ورود» لازم برای ابراهیم رئیسی  و هیأت همراهش برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی آتی سازمان ملل در نیویورک را به دلیل سابقه رئیس‌جمهور خارجی در حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر رد کند.

۵۲ قانونگذار به رهبری یانگ کیم نماینده جمهوریخواه از ایالت کالیفرنیا روز پنجشنبه ۱۷ شهریور در نامه ای به بایدن نوشتند:

«ما با نوشتن این نامه قویاً از شما می خواهیم که برای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رژیم ایران و هیئت همراهش برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در سپتامبر امسال ویزا صادر نکنید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ee6f5d4-4383-4b82-8b97-66d376096f2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات