728 x 90

واشنگتن تایمز: زیاده‌خواهی حاکمان ایران حتی برای بایدن

سپاه پاسداران در لیست تروریستی
سپاه پاسداران در لیست تروریستی

واشنگتن تایمز روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در مقاله‌یی نوشت: برای ماه‌ها، اهدای پول به ایران شرط روشن هر توافق هسته‌یی بین رئیس‌جمهور بایدن و حاکمان ایران بوده است.

واشنگتن تایمز افزود: آقای بایدن به یک توافق جدید که «طولانی‌تر و قوی‌تر» از توافقی باشد که پرزیدنت اوباما در سال ۲۰۱۵ منعقد کرد و رئیس‌جمهور ترامپ در سال۲۰۱۸ از آن خارج شد وعده داده بود. اما حاکمان ایران از ادامه آن خودداری کرده‌اند.

این روزنامه اضافه کرد: آنها خواستار امتیاز پس از امتیاز شدند، زیرا می‌دانستند که نمایندگان بایدن ادعا می‌کنند که از دستیابی رژیم ایران به قابلیت سلاح هسته‌یی جلوگیری کرده‌اند - حتی اگر این ادعا در مغایرت کامل با واقعیت باشد.

 

اگر حاکمان ایران تا پایان پای این معامله باشند که تاریخاً بعید می‌نماید درهای باشگاه سلاحهای هسته‌یی هنوز به‌زودی به روی آنها باز می‌شود.

واشنگتن تایمز نوشت: رژیم ایران اصرار دارد که آمریکا نام سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لغو کند. آقای بایدن تسلیم چنین چیزی نشده است.

این روزنامه افزود: اکثر کسانی که برای نسخه ضعیف‌تر و کوتاه‌تر از توافق باراک اوباما، تلاش می‌کنند، مخالف این نیستند که سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است. اما آنها استدلال می‌کنند که این نام صرفاً «نمادین» است و بنابراین بی‌اهمیت است. این امر باید باعث تعجب وزارت‌خارجه شود که فهرست سازمان تروریستی خارجی شامل بیش از ۷۰گروه تروریستی از جمله القاعده و داعش را در اختیار دارد. دولت اوباما ۲۵ سازمان را به این فهرست اضافه کرد.

هفته گذشته، هیاتی از خانواده‌های گلد استار، بستگان پرسنل نظامی آمریکایی که در اثر سلاحهای ایرانی کشته یا زخمی شدند، به واشنگتن آمدند تا از آقای بایدن بخواهند که نام سپاه را از سازمان تروریستی خارجی را حذف نکند.

 

واشنگتن تایمز افزود: اکنون چندین دمکرات در مخالفت با لغو نامگذاری سپاه از لیست سازمانهای تروریستی خارجی به جمهوری‌خواهان پیوسته‌اند. سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت: «من می‌خواهم دولت بفهمد که هیچ توافقی، بهتر از یک توافق بد نیست»... 

در مورد آقای بایدن، او می‌تواند در تعلل باشد. اما این احتمال نیز وجود دارد که او تصمیم بگیرد راه‌های دیگری را برای جلوگیری از تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک حامی تروریستهای مسلح به سلاح هسته‌یی در نظر بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f47e74d0-64a4-44c2-b6be-b8e2537f3133"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات