728 x 90

واتس‌اپ بروز رسانی جدید خود را به تأخیر انداخت

پیام‌رسان واتس‌اپ
پیام‌رسان واتس‌اپ

واتس‌اپ روز جمعه ۲۶دی اعلام کرد که تغییرات در نظر گرفته شده برای نحوه و شرایط استفاده از اپلیکشن پیام‌رسان خود را به‌دلیل واکنش‌های اعتراض آمیز به تأخیر می‌اندازد.

به گزارش یورونیوز، واتس‌اپ پیش‌تر اعلام کرده بود که به موجب سیاست‌های جدید و با وضع شرایط تازه استفاده از اپلیکیشن موبایل برای کاربران، از آنها اجازه می‌گیرد تا داده‌های خصوصی آنها را با شرکت فیس‌بوک که تحت تملک آن است به اشتراک بگذارد.

این تصمیم بلافاصله با اعتراض بسیاری از کاربران مواجه شد به‌نحوی که برخی از استفاده کنندگان از این پیام‌رسان حتی پیش از اجرایی شدن تغییرات جدید تصمیم به ترک آن گرفتند.

واتس‌اپ با انتشار پیامی بدون آن که از تجدیدنظر در تصمیم خود سخنی به میان بیاورد تنها اعلام کرده که اجرا شدن سیاست اشتراک محتوا و داده‌ها را برای سه ماه به تأخیر می‌اندازد.

در این پیام آمده است: «ما تاریخی که کاربران باید شرایط جدید استفاده را بخوانند و شرایط مطرح شده را قبول کنند به تأخیر می‌اندازیم».

بر این اساس تغییرات مد نظر واتس‌اپ برای اشتراک داده‌های خصوصی کاربران با فیس‌بوک که قرار بود از هشتم فوریه به اجرا گذاشته شود با تأخیری سه ماه از پانزدهم ماه مه اجرایی خواهد شد.

واتس‌اپ در عین‌حال اطمینان داده که بروز رسانی جدید اپلیکشن موبایل ظرفیت این شرکت برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها با فیس‌بوک را تقویت نمی‌کند بلکه پیش از هر چیز امکانی برای کمک به شرکتها جهت برقراری بهتر ارتباط با مشتریان از طریق این پلت‌فرم است.

این پیام‌رسان پس از اعتراضهای گسترده کاربران به سیاست‌های جدید بروز رسانی سعی کرد با انتشار اعلامیه‌های اطمینان بخش و کمپینهای تبلیغاتی از نگرانی‌ها و سردرگمی‌های موجود میان کاربران بکاهد، اما دیگر پیام‌رسانان رقیب هم‌چون سیگنال و تلگرام به‌خوبی از این وضعیت استفاده کردند و بر شمار کاربران خود افزودند.

قوانین جدید واتس‌اپ باعث هجوم کاربران به پیام‌رسان سیگنال و تلگرام شد. اما رژیم آخوندی به‌دستور کمیته فیلترینگ، سیگنال را از مارکت‌های ایرانی حذف کرد

پیام رسان سیگنال که اخیراً در ایران با استقبال بسیاری مواجه شده بود از کافه بازار و مارکت‌ها حذف شد. این مارکتها دلیل حذف سیگنال را «دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» یعنی (کارگروه فیلترینگ) رژیم اعلام کرده‌اند.

پاول دوروف؛ بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد که این سرویس پیام‌رسان در ۷۲ساعت میزبان ۲۵میلیون کاربر جدید شده است.
به‌دنبال تصمیم پیام‌رسان واتس‌اپ مبنی بر تنظیمات جدید و به اشتراک گذاشتن بخشی از اطلاعات کاربران با شرکت مادر واتس‌اپ یعنی فیس‌بوک و حذف کاربرانی که تا قبل از ۸فوریه با این تغییرات موافقت نکرده باشند میلیونها تن از کاربران این پیام‌رسان اکنون درصدد ورود به پیام‌رسانهای دیگر از جمله تلگرام هستند؛ امری که باعث شده مسئولان واتس‌اپ به تکاپو افتاده و اعلام کنند که کاربران اطمینان داشته باشند که حریم خصوصی‌شان با تنظیمات جدید به خطر نمی‌افتد و به روز رسانی قوانین و مقررات این پیام‌رسان، باعث دیدن یا شنیدن پیام‌های تصویری و صوتی افراد نمی‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f5d7b4d-3e46-42fc-b672-a8cc6d1fec1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات