728 x 90

هیومن رایتس واچ: رژیم ایران گزارش معتبری از سقوط هواپیمای اوکراینی نداد

سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط شلیک دو موشک سپاه
سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط شلیک دو موشک سپاه

هیومن رایتس واچ روز ۱۹دی طی بیانیه‌یی به‌مناسبت سالگرد سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط پاسداران جنایتکار اعلام کرد: «رژیم ایران در انجام تحقیقات شفاف و معتبر درباره سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی ناموفق بوده است.

مقام‌های رژیم ایران باید به تحقیقات شفاف و همکاری با نهادهای بین‌المللی برای کشف حقیقت، اجرای عدالت و جبران خسارت در این پرونده، متعهد باشند».

در همین روز اوکراین، افغانستان، کانادا، بریتانیا و سوئد، پنج کشوری که شماری از اتباعشان در پرواز۷۵۲ هواپیمایی اوکراین جان باختند با صدور بیانیه‌یی از رژیم ایران خواستند عدالت را درباره این فاجعه اجرا کند.

این ۵کشور روز جمعه ۱۹دی در سالگرد شلیک پدافند هوایی سپاه به هواپیمای خطوط هوایی اوکراین و سرنگونی آن، با صدور بیانیه‌یی خواستار آن شدند که ایران علاوه بر اجرای عدالت، به خانواده‌های قربانیان و دولتهای متأثر از این حادثه غرامت بپردازد.

در این بیانیه هم‌چنین از رژیم ایران خواسته شده است تا نتایج کامل و عمیق درباره روند اتفاقات و شرایطی که منجر به تصمیم به شلیک به سوی هواپیمای مسافربری شد را شرح دهد (یورونیوز ۱۹دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87bc0b4d-4ab0-49a5-adf6-1d344dac2211"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات